2-3-2 ملزومات مصرفى و خدمات 17
2-4 طبقه بندی دستگاه گلوکومتر از نظر نوع کالا 17
2-5 رفتار خرید مصرفکننده 18
2-6 گرایش خریدار 18
2-7 رفتار خریدار و آمیخته بازاریابی 18
2-8 تعریف رفتار مصرفکننده 19
2-9 نکات کلیدی رفتار مصرف کننده 20
2-10 چرا مطالعه رفتار مصرف کننده مهم است؟ 21
2-11 رفتار مطلوب خریدار صنعتی 22
2-12 رفتار خرید سازمانی: ویژگیهای اصلی 23
2-13رفتار خرید سازمانی 29
2-14عوامل مؤثر بر خریداران صنعتی 31
2-15 تاریخچه مختصر در باره کنترل قندخون توسط گلوکومتر 33
2-16 تعریف متغیر های مستقل تحقیق 34
2-16-1 تعریف کیفیت 34
2-16-2 تاریخچه کیفیت 35
2-16-3 فلسفه ی دمینگ 36
2-17 کنترل کیفیت و تئوریهای آماری 37
2-18 کیفیت در ژاپن 38
2-19 نگرشهای کیفیت 38
2-20 فرضیه های مدل کیفیت جامع 40
2-21 دوره های مرتبط با ابزارهای مهندسی کیفیت 41
2-22 کیفیت در تجهیزات پزشکی 42
2-23 کیفیت در دستگاه گلوکومتر 45
2-24 قیمت 47
2-25 تعریف قیمتگذاری 48
2-26 اهداف قیمت گذاری 48
2-27 روش های قیمت گذاری 50
2-28 خدمات پس از فروش 51
2-29 عناصر اصلی و تشکیل دهنده ی خدمات پس از فروش 52
2-30 خدمات پس از فروش در زمینه ی تجهیزات پزشکی 53
2-31 نام و نشان تجاری 53
2-32 مدیریت نام تجاری 53
2-33 تدوین راهبرد نام تجاری 54
2-34 وفاداری به نام تجاری 59
2-35 روابط بین شخصیت مصرف کننده و شخصیت برند 61
2-36 بازار کالاهای با دوام 61
2-37 بازار خدمات 62
2-38 پیشینه به تفصیل 62
یک مطلب دیگر :
فهرست جداول
جدول 2-1 تفاوتهای عمده بین بازارهای صنعتی و مصرفی 24
جدول 2-2 پنج نگرش به رویکرد کیفیت 39
جدول 2-3 قیمت برخی دستگاههای گلوکومتر موجود در بازار 51
جدول 2-4 خلاصه ی تحقیقات داخلی 72
جدول 2-5 پیشینه ی تحقیقات خارجی 78
جدول 4-1: آزمون کولموگروف 94
جدول 4-2: آزمون تی تک نمونه 95
جدول 4-3: آزمون تی تک نمونه 96
جدول 4-4 ماتریس مقایسه زوجی عوامل موثر در تصمیم گیری خرید دستگاه گلوکومتر 100
جدول 4-5 وزن معیارهای اصلی 101
جدول 4-6 ماتریس مقایسه زوجی عامل کیفیت در تصمیم گیری خرید دستگاه گلوکومتر 102
جدول 4-7 رتبه بندی معیارهای کیفیت 103
جدول 4-8 ماتریس مقایسه زوجی عامل خدمات پس از فروش در تصمیم گیری خرید دستگاه گلوکومتر 104
جدول 4-9 رتبه بندی معیارهای خدمات پس از فروش 105
جدول 4-10 ماتریس مقایسه زوجی عامل قیمت در تصمیم گیری خرید دستگاه گلوکومتر 106
جدول 4-11 رتبه بندی معیارهای قیمت 107
جدول 4-12 ماتریس مقایسه زوجی عامل برند در تصمیم گیری خرید دستگاه گلوکومتر 108
جدول 4-13 رتبه بندی معیارهای برند 108
جدول 4-14 وزن نهایی زیرمعیارهای تصمیم گیری در خرید دستگاه گلوکومتر 109
جدول 5-1: وزن متغیرهای مستقل 114
فهرست نمودارها
نمودار 4-1 درصد فراوانی جنسیت پاسخ دهندگان 92
نمودار 4-2: نمودار دایره ای درصد فراوانی جنسیت پاسخ دهندگان 93
نمودار 4-3 سن پاسخگویان 93
نمودار 4-4 مقایسه کیفیت و خدمات پس از فروش 97
نمودار 4-5 مقایسه عامل کیفیت و قیمت 97
نمودار 4-6 مقایسه عامل کیفیت و برند 98
نمودار 4-7 مقایسه عامل خدمات پس از فروش و قیمت 98
نمودار 4-8 مقایسه عامل خدمات پس از فروش و برند 99
نمودار 4-9 مقایسه عامل قیمت و برند 99
نمودار 4-10 وزن معیارهای اصلی 100
نمودار 4-11 اوزان معیارهای کیفیت 103
نمودار 4-12 اوزان معیارهای خدمات پس از فروش 105
نمودار 4-13 اوزان معیارهای قیمت 107
نمودار 4-14 اوزان معیارهای برند 109
فهرست اشکال
شکل 1-1 مدل تحقیق 7
شکل 2-1 مدل رفتار خرید صنعتی ولفگنگ 26
شکل 2-2 مدل رفتار خرید صنعتی نیکلس 27
شکل 2-3 مدل رفتار خریدار صنعتی آرنز 27
شکل 2-4مدل رفتار خریدار صنعتی گاردیال و ودرف 28
شکل 2-5 مدل رفتار خریداران صنعتی رسمی 29
چکیده :
تجهیزات پزشکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در زندگی انسان هستند و بازار تجهیزات پزشکی نیز بخش قابل توجهی از داد و ستدهای مالی را به خود اختصاص می دهد.بنابراین بازاریابی تجهیزات پزشکی امری حائز اهمیت است.از طرفی بیماری دیابت رشد قابل توجهی در کشور داشته و افراد زیادی را مبتلا کرده است و نیز بیماری غیر قابل علاج است که نیاز به کنترل مرتب و حفظ قند خون در سطح نرمال دارد.با توجه به این مهم محقق بازار یکی از تجهیزات پزشکی مرتبط با دیابت یعنی دستگاه تست قند خون را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است.پایان نامه ی شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر رفتار خریداران دستگاه تست قند خون در شهر تهران با هدف شناسایی و اولویت بندی تاثیر چهار عامل کیفیت-قیمت-خدمات پس از فروش و نام و نشان تجاری در رفتار خریداران این دستگاه در سطح شهر تهران انجام شده است.جامعه ی آماری این تحقیق شامل کلیه ی متخصصان داخلی در این شهر هستند که خود اقدام به خرید دستگاه تست قند خون می کنند و محقق این وسیله را از بعد صنعتی آن مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است.در نهایت این نتیجه به دست می آید که چهار متغیرکیفیت، قیمت،خدمات پس از فروش و نام و نشان تجاری بر رفتار خریداران دستگاه تست قند خون تاثیر دارد و از لحاظ اولویت بندی به ترتیب کیفیت،نام و نشان تجاری،خدمات پس از فروش و قیمت در رفتار خریداران این دستگاه موثر است.
تحقیق شامل 2 پرسشنامه است. اولی به بررسی تأثیر متغیرهای مستقل بر متغیر وابسته با کمک آزمون تی تک نمونه و دومی به اولویت بندی متغیرها با تکنیک ای اچ پی می پردازد. نرمال بودن متغیرها قبل از آزمون تی تک نمونه توسط آزمون کولموگروف سنجیده شد.
کلمات کلیدی: بازاریابی صنعتی، تصمیم خرید مصرف کننده، دستگاه تست قند خون
یک مطلب دیگر :
2-10-2. تحقیقات خارجی.. 45
فصل سوم :.. 54
3-1. مقدمه.. 55
3-2. روش تحقیق مورد استفاده در پژوهش.. 55
3-2-1. روش تحقیق از منظر هدف پژوهش.. 55
3-2-2. روش تحقیق از منظر فرایند و روش گردآوری اطلاعات.. 57
3-3. متغیرهای پژوهش.. 58
3-3-1. تقسیم بندی متغیرها بر اساس رابطه.. 58
3-3-2. تقسیم بندی متغیرها بر اساس ارزش.. 59
3-3-3. تعریف متغیرها.. 60
3-4. جامعه و نمونه آماری.. 65
3-4-1. جامعه آماری.. 65
3-4-2. نمونه آماری.. 66
3-4-3. نمونه گیری.. 66
3-4-4. برآورد حجم نمونه.. 66
3-5. روش گردآوری اطلاعات.. 67
3-5-1. مقیاس بندی پاسخ سوالات پرسشنامه.. 68
3-5-2. روش توزیع پرسش نامه.. 69
3-5-3. روائی و پایائی ابزار پژوهش.. 69
3-6. تجزیه و تحلیل داده و آزمون فرضیه.. 72
3-6-1. تجزیه و تحلیل داده ها.. 72
فصل چهارم :.. 75
4-1. مقدمه.. 76
4-2. آمار توصیفی.. 76
4-2-1. تحصیلات.. 77
4-2-2. رشته تحصیلی.. 78
4-2-3. سابقه کار.. 79
4-2-4. سمت سازمانی.. 80
4-3. آمار استنباطی.. 81
4-3-1. آزمون فرضیات.. 82
4-3-2. رتبه بندی عوامل.. 96
4-4. ارزیابی آمادگی 5شرکت فعال در صنعت فرش.. 101
فصل پنجم :.. 106
5-1. مقدمه.. 107
5-2. تحلیل نتایج جمعیت شناختی.. 108
5-3. مقایسه نتایج پژوهش با نتایج پژوهش های پیشین.. 108
5-4. ارائه پیشنهادها.. 119
5-5. محدودیت های پژوهش.. 121
5-6. پیشنهادهایی برای پژوهش های آتی.. 122
منابع.. 124
پیوست شماره 1.. 129
پیوست شماره 2.. 132
پیوست شماره 3.. 136
عنوان فهرست جدولها شماره صفحه
جدول 2-1. عناوین شاخص های مدل های ارزیابی آمادگی الکترونیکی.. 27
یک مطلب دیگر :
عنوان فهرست شکلها و نمودارها شماره صفحه
شکل 1-1. مدل مفهومی پژوهش.. 9
شکل2-1. مدل نهایی پژوهش.. 53
نمودار4-1. توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب تحصیلات.. 77
نمودار4-2. توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب رشته تحصیلی.. 79
نمودار 4-3 توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سابقه کار.. 80
نمودار 4-4. توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سمت سازمانی.. 81
شکل 4-5. نتایج مقایسه شرکت ها بر اساس عوامل کلیبلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد– 102
شکل 4-6. نتایج مقایسه شرکت ها بر اساس مولفه های عوامل فنی———— 103
شکل 4-7.نتایج مقایسه شرکت ها بر اساس مولفه های عوامل سازمانی 104
شکل 4-8. نتایج مقایسه شرکت ها بر اساس مولفه های عوامل بین سازمانی 105
2-3- عوامل حیاتی موفقیت و عوامل کلیدی موفقیت.. 22
2-3-1- منابع و ریشه های عوامل حیاتی موفقیت.. 27
2-3-2- روش های شناسایی و استخراج عوامل حیاتی موفقیت.. 28
2-4- نقش عوامل حیاتی موفقیت در برنامه ریزی و تعیین اهداف سازمان 28
2-5- شناسایی عوامل حیاتی موفقیت آموزش و پژوهش در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی.. 30
2-5-1- عوامل موثر در فعالیت های آموزشی مراکز آموزش عالی.. 30
2-6- روش های به کارگیری و تحلیل عوامل حیاتی موفقیت.. 38
2-6-1- زنجیره حیاتی موفقیت .. 38
2-6-2- فرآیند تحلیل سلسله مراتبی .. 39
2-6-3- پویایی های سیستم .. 41
2-7- منطق و تفکر فازی.. 42
2-7-1- پیشینه منطق فازی.. 44
2-7-2- منطق فازی و روابط علی.. 45
2-7-5- سیستمهای فازی.. 46
2-7-6- مجموعههای فازی 48
2-7-7- اعداد فازی.. 49
2-8- نگاشت های ادراکی.. 51
2-9- نگاشت های ادراکی فازی .. 53
2-9-1- روش های ترکیب نگاشت های ادراکی فازی.. 60
2-9-2- خوشه بندی نگاشت های ادراکی فازی.. 64
2-10-3- حوزه های کاربردی نگاشت های ادراکی فازی.. 65
2-10- روش های ساخت و یادگیری نگاشت های ادراکی فازی.. 67
2-10-1- روش های دستی در توسعه مدلهای نگاشت های ادراکی فازی 68
2-10-2- روش های یادگیری نگاشت های ادراکی فازی.. 73
2-10-3- پیشینه نگاشت های ادراکی فازی در ایران.. 86
2-11- محیط نگاری پژوهش.. 92
2-11-1- معرفی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس .. 92
فصل سوم: روش تحقیق
3-1- مقدمه.. 99
3-2- روش تحقیق.. 99
3-3- مراحل انجام تحقیق.. 103
3-4- جامعه آماری.. 106
3-5- نمونه گیری تحقیق.. 106
3-6- روش ها و ابزار گردآوری داده ها و اطلاعات.. 110
3-6-1- روش پرسشنامه.. 111
3-7- روایی و پایایی ابزار سنجش پرسشنامه.. 112
3-7-1- روایی ابزار گردآوری اطلاعات.. 113
3-7-2- پایایی ابزار گردآوری اطلاعات.. 114
فصل چهارم: ارائه مدل و تجزیه و تحلیل اطلاعات
4-1- مقدمه.. 118
4-2- تجزیه و تحلیل توصیفی.. 118
4-2-1- تجزیه و تحلیل توصیفی جمعیت شناختی.. 118
4-3- تجزیه و تحلیل استنباطی و آزمون فرض برای سوالات پرسشنامه ها 123
4-3-1- تعیین روایی سوالات پرسشنامه (آ-1) حوزه آموزش با کمک فرمول لاشه.. 123
4-3-2- آزمون فرض آماری برای سوالات پرسشنامه های (آ-2).. 123
4-4- مدل سازی عوامل موثر بر فعالیت های آموزش و پژوهش و تولید علم با کمک نگاشت ادراکی فازی.. 127
4-5- مدل سازی عوامل موثر بر فعالیت های آموزشی دانشکده با کمک نگاشت های ادراکی فازی.. 130
4-6- تحلیل عوامل حیاتی موفقیت.. 130
4-6-1- رویکرد مرکزیت در تعیین عوامل حیاتی موفقیت حوزه آموزش 140
یک مطلب دیگر :
عنوان |
صفحه |
فهرست جدولها و شکلها
جدول(2-1): انواع روش های شناسایی عوامل حیاتی موفقیت 28
جدول(2-2): پژوهش های مرتبط با کاربرد FCM در خارج از کشور 59
جدول(2-3): پژوهش های مرتبط با کاربرد FCM در ایران 60
جدول(2-4): پژوهش های مرتبط با کاربرد FCM در حوزه مدیریت و صنایع 66
جدول (2-5): روش های یادگیری FCM 85
جدول(2-6): مرور ادبیات پژوهش های مرتبط با نگاشت های ادراکی در ایران 91
جدول (3-1): تعیین نمونه آماری حوزه آموزش. 109
جدول (4-1): لیست افراد خبره حوزه آموزش 110
جدول (4-3): توزیع فراوانی میزان تحصیلات پاسخ دهندگان به پرسشنامه (آ-2) حوزه آموزش 119
جدول (4-5): توزیع فراوانی سمت پاسخ دهندگان به پرسشنامه (آ-2) حوزه آموزش 120
جدول (4-6): توزیع فراوانی سن پاسخ دهندگان به پرسشنامه (آ-2) حوزه آموزش 120
جدول (4-11): امتیاز روایی سوالات حذف شده حوزه آموزش طبق فرمول لاشه 123
جدول(4-12): امتیاز روایی سوالات حذف شده حوزه پژوهش طبق فرمول لاشه 124
جدول (4-13): عوامل موثر در موفقیت اهداف نهایی آموزشی دانشکده در پرسشنامه (آ-2) به صورت کد 125
جدول (4-14): عوامل حذف شده پرسشنامه (آ-2) که مقدار معنی دار بودن آنها (sin) بیشتر از 5.. 126
جدول (4-17): متغیرهای زبانی استفاده شده در فرآیند فازی سازی 128
جدول(4-21): درجه ورودی، خروجی و ورودی- خروجی (مرکزیت) مفاهیم حوزه آموزش 140
جدول(4-22): 12 عامل حیاتی موفقیت آموزش با رویکرد مرکزیت عامل 142
جدول(4-23): مسیرهای مهم دستیابی به اهداف نهایی بلند مدت حوزه آموزش 145
جدول(5-1): مقایسه عوامل حیاتی موفقیت حوزه آموزش در دو رویکرد 151
عنوان |
صفحه |
شکل(2-1): هرم برنامه ریزی 16
شکل(2-2) : نقش و جایگاه عوامل حیاتی موفقیت در برنامه ریزی راهبردی 29
شکل(2-3): تابع عضویت فازی 49
شکل (2-4): عدد فازی مثلثی 50
شکل (2-5): نمونه ای از توابع عضویت متغیرهای زبانی 50