2-1-7-2) تعارض اساسی. 20
2-1-7-3) تعارض سود. 20
2-1-7-4) تعارض ارزشها. 20
2-1-7-5) تعارض هدف. 20
2-1-8) منابع تعارض. 20
2-1-8-1) تعارض اقتصادی. 20
2-1-8-2) تعارض ارزش. 21
2-1-8-3) تعارض قدرت. 21
2-1-9) کاربردهای تعارض. 22
2-1-9-1) شناخت ایجاد تعارض. 22
2-1-9-2) کاربرد تعارض به عنوان امنیت برای حفظ گروه. 22
2-1-9-3) تعارض پیوستگی گروهی را افزایش میدهد؛. 22
2-1-9-4) تعارض قدرت افراد و گروهها را میآزماید. 22
2-1-9-5) انرژی حرکت تعارض. 22
2-1-10) فرایند تعارض. 22
2-1-10-1) گام I : مخالفتهای بالقوه یا ناسازگاری. 22
2-1-10-2) گامII: بروز تعارض. 23
2-1-10-3) گام III: نیت. 24
2-1-10-4) گام IV: رفتار. 24
2-1-10-5) گام V: رهآورد. 25
2-1-11) تعارض سازنده در مقابل تعارض مخرب. 25
2-1-12) تاثیرات مثبت و منفی تعارض. 26
2-1-13) هوش هیجانی و تعارض. 27
بخش دوم: هوش هیجانی
2-2-1) مقدمه. 29
2-2-2) تعاریف و مفاهیم هوش هیجانی. 30
2-2-3) تاریخچه هوش هیجانی. 31
2-2-4) ابعاد هوش هیجانی. 34
2-2-5) تفاوت هوش هیجانی و بهره هوشی. 36
2-2-6) نظریه های هوش هیجانی. 37
2-2-6-1) نظریه های هوش هیجانی. 37
2-2-6-2) نظریه های های توانایی. 37
2-2-6-3) نظریه های ترکیبی. 38
2-2-7) مدل های هوش هیجانی. 38
2-2-7-1) مدل توانایی مایر و سالووی ( 1997). 38
2-2-7-2) مدل ترکیبی گلمن (1995). 40
2-2-7-3) مدل ترکیبی بار-آن (1997). 41
2-2-7-4) مدل هوش هیجانی دولویکس و هیگس. 44
2-2-8) هوش هیجانی در سازمان و مدیریت. 45
2-2-9) کاربردهای هوش هیجانی در محیط. 46
2-2-10) تقویت هوش هیجانی. 47
2-2-11) جمع بندی تئوری های هوش هیجانی. 47
2-2-12) ویژگی مدیر با هوش هیجانی. 48
2-2-13) رابطه هوش هیجانی و عملکرد. 50
بخش سوم: خلاقیت
2-3-1) مقدمه. 53
2-3-2) تعاریف و مفاهیم خلاقیت. 53
2-3-3) سطوح خلاقیت. 55
2-3-4) دیدگاهها در مورد افراد خلاق. 56
2-3-5) عوامل موثر بر خلاقیت. 56
2-3-6) مدلهای خلاقیت. 60
2-3-6-1) الگوی کشش بازار. 60
یک مطلب دیگر :
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول 2-1: مقایسه سه دیدگاه تعارض. 19
جدول 2-2: تعارض سازنده در مقابل تعارض مخرب. 26
جدول 2-3: تاثیرات مثبت و منفی تعارض. 27
جدول 2-4: مدل هوش هیجانی دانیل گلمن و همکاران. 35
جدول2-5 مدل هوش هیجانی مایر و سالووی. 39
جدول 2-6 مولفه های پیشنهادی گلمن برای هوش هیجانی.. 41
جدول 2-7 مدل ترکیبی هوش هیجانی بار-آن. 42
جدول 3-1: آلفای کرانباخ. 89
جدول 3-2: آزمون کولموگروف- اسمیرنف برای متغیر های تحقیق. 89
جدول 4 -1) توصیف متغیر جنسیت پاسخ دهندگان. 92
جدول 4 -2) توصیف متغیر میزان تحصیلات پاسخ دهندگان. 93
جدول 4-3) توصیف متغیر سابقه کار پاسخ دهندگان. 94
جدول 4-4) توصیف متغیر سن پاسخ دهندگان. 95
جدول 4-5) توصیف متغیروضعیت تأهل پاسخ دهندگان. 96
جدول 4-6) توصیف متغیر هوش هیجانی. 97
جدول 4-7 ) توصیف ابعاد هوش هیجانی. 98
جدول 4-8) توصیف متغیرخلاقیت. 99
جدول 4-9) توصیف متغیرتعارض. 101
جدول 4 -10) توصیف ابعاد تعارض. 102
جدول 4 -11) ضریب همبستگی بین هوش هیجانی و خلاقیت کارکنان در اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان. 103
جدول 4-12) ضریب همبستگی بین هوش هیجانی و تعارض در اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان. 104
فهرست نمودار
عنوان صفحه
نمودار 4-1) میله ای متغیر جنسیت پاسخ دهندگان. 92
نمودار 4 -2) میله ای متغیر میزان تحصیلات پاسخ دهندگان. 93
نمودار 4-3) میله ای متغیر سابقه کار پاسخ دهندگان. 94
نمودار 4-4) میله ای متغیر سن پاسخ دهندگان. 95
نمودار 4- 5) میله ای متغیر وضعیت تأهل پاسخ دهندگان. 96
نمودار 4-6) هیستوگرام متغیر هوش هیجانی. 97
نمودار 4–7) راداری ابعاد هوش هیجانی. 98
نمودار 4-8) هیستوگرام متغیرخلاقیت. 100
نمودار 4 -9) هیستوگرام متغیر تعارض. 101
نمودار 4–10) راداری ابعاد تعارض. 102
فهرست اشکال
عنوان صفحه
شکل 1-1: مدل نظری تحقیق. 8
شکل2-1: پنج سبک مدیریت تعارض.. 18
شکل 2-2: فرایند تعارض. 25
شکل2-3: مدل کشش بازار. 60
شکل2-4: مدل فشار فناوری. 61
شکل 2-5 مدل تلفیقی فرایند خلاقیت. 61
شکل 2-6 فرایند پنج مرحلهای معرفی خلاقیت در سازمانها. 65
هدف کلی این تحقیق بررسی ارتباط هوش هیجانی با تعارض و خلاقیت است. روش تحقیق از نوع توصیفی و هدف آن کاربردی است و روش گردآوری دادهها میدانی و ابزار آن پرسشنامه است. در تحقیق حاضر جامعه آماری مورد بررسی، کارکنان اداره آموزش و پروش استان گیلان با تعداد 1568 نفر است. با توجه به نرمال بودن جامعه آماری، حداقل حجم نمونه از طریق فرمول کوکران به تعداد 308 نفر محاسبه شده، که در ادامه کار محقق به تعداد 350 پرسشنامه در میان کارکنان با استفاده از روش نمونه برداری تصادفی توزیع نمود که در نهایت تعداد 310 پرسشنامه قابل قبول که بتوان از طریق آن دادهها را تجزیه و تحلیل نمود جمعآوری شد. با تجزیه و تحلیل دادهها مشخص گردید در سطح 95% اطمینان بین هوش هیجانی و خلاقیت ارتباط مثبت و همچنین بین هوش هیجانی و تعارض ارتباط منفی وجود دارد.
کلمات کلیدی: هوش هیجانی، خلاقیت، تعارض، اداره کل آموزش و پروش استان گیلان
یک مطلب دیگر :
بخش چهارم: درگیری شغلی
2-4-1) مقدمه بر در گیری شغلی 43
2-4-2) تعریف درگیری شغلی 44
2-4-3) فرآیند ایجاد درگیری شغلی 46
2-4-4) درگیری شغلی و ویژگیهای فردی 47
2-4-5) درگیری شغلی و ویژگی های شغل 49
2-4-6) درگیری شغلی و طراحی شغل 51
2-4-7) درگیری شغلی و پیامدهای حاصل از کار 52
2-4-7-1) درگیری شغلی و رفتار شهروند سازمانی 53
2-4-7-2) درگیری شغلی و رضایت شغلی 54
2-4-7-3) درگیری شغلی و فرسودگی شغلی 55
2-4-7-4) درگیری شغلی و عملکرد کارکنان 56
2-4-7-5) درگیری شغلی و حمایت سرپرستان 58
2-4-7-6) درگیری شغلی و فرآیند اجتماعی سازی 58
2-4-7-7) درگیری شغلی و قصد ترک شغل 59
2-4-7-8) درگیری شغلی و تعهد سازمانی 59
2-4-8) ویژگی های سیستم با درگیری شغلی بالا 60
2-4-9) ابزارهای توسعه درگیری شغلی کارکنان 61
یک مطلب دیگر :
فهرست نمودارها
عنوان صفحه
نمودار4-1) دایره ای جنسیت پاسخ دهندگان 75
نمودار4-2) دایره ای وضعیت تاهل پاسخ دهندگان 76
نمودار 4-3) میله ای سن پاسخ دهندگان 77
نمودار4-4) میله ای تحصیلات پاسخ دهندگان 78
نمودار4-5) میله ای سابقه کار پاسخ دهندگان 79
نمودار4-6) هیستوگرام متغیر درگیری شغلی 80
نمودار4-7) هیستوگرام متغیر تعهد هنجاری 81
نمودار4-8) هیستوگرام متغیر تعهد عاطفی 82
نمودار4-9) هیستوگرام متغیر رضایت شغلی درونی 83
نمودار4-10) هیستوگرام متغیر رضایت شغلی بیرونی 84
نمودار4-11) هیستوگرام متغیر تمایل ترک شغل 85
نمودار 4-12) آزمون مدل تحقیق (حالت استاندارد) 87
نمودار 4-13) آزمون مدل تحقیق (حالت اعداد معنی داری) 88
فهرست اشکال
عنوان صفحه
شکل 1-1) مدل تحقیق 7
شکل 2-1) عوامل موثر بر میزان و سطح رضایت شغلی جورج و جونز 25
شکل2-2) عوامل موثر و نتایج ناشی از تعهد سازمانی 36
شکل 2-3) عوامل موثر بر تعهد سازمانی از دیدگاه الن و می یر 39
ارزیابی چرایی ترک سازمان بوسیله کارکنان از این جنبه حائز اهمیت است که می تواند اطلاعات مفیدی را در اختیار مدیران سازمان قرار دهد تا بتواند نرخ ترک خدمت کارکنان را کاهش داد چرا که حفظ کارکنان واجد شرایط یکی از موضوعات مهم منابع انسانی است، در این راستا شناسایی عوامل موثر برتمایل به ترک شغل کارکنان دارای اهمیت فراوانی است. تحقیق حاضرباهدف پاسخ گویی به این سوال که: آیا آیا بین درگیری شغلی با تمایل به ترک شغل با توجه به نقش تعهد سازمانی و رضایت شغلی در بین کارکنان اداره امور مالیاتی استان گیلان رابطه معنی داری وجوددارد؟ طراحی شده است. جامعه آماری تحقیق کلیه کارکنان سازمان امور مالیاتی استان گیلان است که تعداد آنها 1006بوده و شیوه نمونه گیری دراین تحقیق به صورت تصادفی طبقه ای است. با استفاده از فرمول کوکران حجم نمونه مورد نیاز 264 نفر برآورد گردید. ابزار گردآوری داده ها و اطلاعات پرسشنامه استاندارد بوده و روش گردآوری اطلاعات میدانی است و برای تعیین روایی متغیرهای تحقیق از روش محتوایی و برای پایایی از ضریب آلفای کرونباخ استفاده گردید. به منظور تحلیل داده ها و آزمون فرضیه های تحقیق از روش مدل یابی معادلات ساختاری با استفاده نرم افزار Lisrel 8.53 و SPSS20 استفاده شد، و نتایج نشان داد که درگیری شغلی از طریق تعهد سازمانی و رضایت شغلی با تمایل به ترک شغل رابطه دارد.
کلمات کلیدی: درگیری شغلی ، تمایل به ترک شغل، تعهد هنجاری، تعهد عاطفی، رضایت شغلی
عنوان صفحه
1-12-7- ضوابط سایه اندازی10
1-12-8- نوسازی11
1-12-9- بهسازی12
1-13- جمع بندی و نتیجه گیری12
فصل دوم : مبانی نظری تحقیق
2-1- مقدمه14
2-2- توسعه پایدار15
2-2-1- توسعه پایدار شهری15
2-2-2- شاخص های توسعه پایدار شهری17
2-2- 2-1- شاخص سیاسی17
2-2-2- 2- شاخص های اجتماعی – فرهنگی 17
2-2-2-3- شاخص های اقتصادی18
2-2-2-4- شاخص فناوری19
2-2-2-5- شاخص زیست محیطی19
2-3- بررسی بافت های شهری 20
2-3-1- بافت تاریخی 20
2-3 -2- بافت قدیم 21
2-3-3- بافت پیرامونی یا بافتهای با اسکان غیررسمی 21
2-3-4- بافت فرسوده 21
2-3-4-1-بافت های دارای میراث های شهری22
2-3-4-2- بافت های شهری(فاقد میراث شهری) 22
2-3-4-3- بافت های حاشیه ای (سکونتگاههای غیررسمی ) 22
عنوان صفحه
2-3-5- ویژگی عمومی بافتهای فرسوده 23
2-3- 5- 1- عمر ابنیه 23
2-3- 5- 2- دانه بندی و تعداد طبقات23
2-3- 5- 3- نوع مصالح23
2-3- 5- 4- وضعیت دسترسی ها 23
2-3-5- 5- وضعیت خدمات و زیر ساختهای شهری 24
2-4- دیدگاههای نظری در زمینه بهسازی و نوسازی بافتهای شهری 24
2-4-1- اوژن ویوله لودو ( 1879- 1814 م )24
2-4-2- جان راسکین (1900- 1818م)25
2-4-3- کامیلیو سیت (1843-1904م)26
2-4-4- کامیلو بویی تو (1914-1836) 26
2-4-5- لوکا بلترامی ( 1933-1854) 27
2-4-6- لودویکو کوارونی (1987-1911) 28
2-4-7- گوستاو جیووانی (1873-1947) 29
2-4-8- پاتریس گدس(1854-1932م )29
2-4-9- شارل اوارد ژانره مشهور به لوکوربوزیه (1887 -1965 م)30
2-4-10- کوین لینچ (1984-1918 م )31
2-4-11- کنزو تانگه (1913)32
2-4-12- ادموند بیکن (1910- 2005 )32
2-5- روشهای مداخله در زمینه بهسازی و نوسازی بافتهای فرسوده 33
2-5-1- روش حفاظتی – بهداشتی34
2-5-2- روش حفاظتی – تزیینی34
2-5-3- روش بازسازی شهری34
2-5-4- روش مرمتی معماری – شهری برای فضاهای محدود 35
عنوان صفحه
2-5-5-روش جامع مرمت شهری35
2-6- جمع بندی و نتیجه گیری36
فصل سوم : مبانی فنی تحقیق
3-1- مقدمه38
3-2- روشهای تعیین ارتفاع39
3-2 -1- روش گاباری39
3-2 -2-روش سطح اشغال زمین و طبقات40
3-2-3-روش سطح فضای باز41
یک مطلب دیگر :
3-2-4- روش سطح آشکاری آسمان41
3-2-5- روش شاخص روشنایی43
3-3- عوامل و مولفه های موثر بر ارتفاع پذیری ساختمانها44
3-3-1- عوامل و مولفه های عام و کلی45
3-3-1-1- عوامل و مولفه های طبیعی – اقلیمی موثر در ارتفاع پذیری ساختمانها45
3-3-1-1-1- عرض جغرافیایی وموقعیت سالیانه خورشید( نقاط اوج و حضیض سالیانه خورشید)45
3-3-1-1-2- موقعیت خورشید46
3-3-1-1-3- اقلیم و شرایط آب و هوایی منطقه48
3-3-1-1-4- توپوگرافی و شیب زمین50
3-3-1-2- عوامل ومولفه های حقوقی و قانونی(ضوابط و مقررات شهرسازی طرح تفصیلی) ارتفاع پذیری ساختمان ها51
3-3-1-2-1- منطقه بندی ارتفاعی شهر52
3-3-1-2-2- حرایم و محدودیتهای ارتفاعی52
3-3-2- عوامل و مولفه های خاص و موضعی53
3-3-2-1- ویژگی ها و مشخصات فضایی – کالبدی فردی پلاک و ساختمان54
عنوان صفحه
3-3-2-1-1- جهت گیری قطعات و دانه بندیهای شهری نسبت به خورشید یا رون 54
3-3-2-1-2- نسبت طول به عرض زمین59
3-3-2-1-3- الگوی کالبدی ساخت مسکن60
3-3-2-1-4- مساحت زمین61
3-3-2-1-5- مقطع و شکل طبقاتی ساختمانهای سایه پذیر61
3-3-2-1-6- شکل همجواری ساختمان با ساختمانهای پیرامون64
3-3-2-1-7 – نحوه قرار گیری ، نسبت و چیدمان باز شوها و پنجره های جبهه جنوبی ( جبهه اصلی )
ساختمانهای شمالی65
3-3-2-1-8- سطح اشغال66
3-3-2-1-9- شکل سطح اشغال (ترکیب توده و فضا )66
3-3-2-1-10- جهت گیری پلاک نسبت به معبر یا دسترسی پلاک به معبر74
3-3-2-2- ویژگیها و مشخصات فضایی – کالبدی گروهی پلاک ها و ساختمانهای همجوار و بافت77
3-3-2-2-1- الگوی شبکه معابر78
3-3-2-2-2- عرض معابر78
3-3-2-2-3- جهت معابر79
3-4- جمع بندی و نتیجه گیری 79
فصل چهارم : مروری بر تجارب طرح های توسعه شهری در جهان
4-1- مقدمه82
4-2- نگرشی به تاریخچه طرح های توسعه شهری در جهان83
4-2-1- تجارب انگلستان 89
4-2-2- تجارب فرانسه93
4-2-3- تجارب کشور آلمان96
4-2-4-تجارب کشور ایالات متحده آمریکا98
عنوان صفحه
4-2-5- تجارب چین100
4-2-6- تجارب ژاپن100
4-3- جمع بندی و نتیجه گیری106
فصل پنجم : جایگاه طرح های توسعه شهری در نظام برنامه ریزی شهری ایران
5-1- مقدمه108
5-2- بررسی اصطلاحات قانونی109
5-2-1- قانون 109
5-2-1-1- قانون اساسی109
5-2-1-2- قانون عادی109
5-2-1-3- آیین نامه110
5-2-1-4- تصویب نامه110
5-2-1-5- بخشنامه110
5-3- تجارب ایران در نظام برنامه ریزی شهری111
5-4- نظام طرحهای توسعه شهری در ایران 117
5-4-1- طرح های جامع118
5-4-2- طرح های توسعه و عمران شهر و حوزه نفوذ118
5-4-3- طرح های هادی شهری 119
5-4-4- طرح های جزئیات شهرسازی119
5-4-5- طرح های آماده سازی زمین120
5-4-6- طرح های شهرستان120