دانلود پایان نامه های ارشد

پروژه - تحقیق - سمینار : دانلود پایان نامه های ارشد

دانلود پایان نامه های ارشد

پروژه - تحقیق - سمینار : دانلود پایان نامه های ارشد

ارشد مطالعه جامعه شناختی خوانش رمان های جدی و عامه پسند بر مبنای نظریه ...

2-1-1-1 سنت پوزیتیویستی تجربه گرایی ……… 12

2-1-1-2 سنت انتقادی دیالکتیکی  ………….. 14

2-1-2 بخش دوم: جامعه­شناسی ادبیات …………… 15

2-1-2-1 جامعه­شناسی آفرینش ادبی…………… 15

2-1-2-2 جامعه­شناسی تولید و نشر آثار ادبی….. 18

2-1-2-3 جامعه­شناسی خواندن ………………. 19

2-1-3 بخش سوم: جامعه شناسی رمان  …………… 20

2-1-3-1 تحلیل جامعه­شناختی پیدایش رمان…….. 24

2-1-3-2 نظریه های جامعه­شناسی رمان  ………. 27

2-2- چارچوب نظری  …………………………… 37

2-2-1 خوانش خواننده محور  …………………. 37

2-2-2 نظریه هوش داستانی  ………………….. 40

2-3- سوابق و پیشینة پژوهش ……………………. 42

2-3-1 تحقیقات داخلی ………………………. 42

2-3-2 تحقیقات خارجی  ……………………… 45


فصل سوم: روش شناسی تحقیق  ……………………. 46

3ـ1ـ روش پژوهش ……………………………… 47

3ـ2ـ جامعه و نمونه پژوهش …………………….. 49

3ـ3ـ روش نمونه گیری، حجم نمونه و مشخصات نمونه  …. 49

3ـ4ـ ابزار و روش گردآوری داده ها ……………… 50

3ـ5ـ انتقال پذیری (اعتبار) و تاییدپذیری (روایی)…. 53

3ـ6ـ متغیرهای بررسی شده  …………………….. 53

3ـ7ـ روش کدگذاری  …………………………… 54

3ـ8ـ روش تفسیر داده­ها ……………………….. 54

فصل چهارم: توصیف ­و تحلیل و بیان یافته­های پژوهش  … 56

4-1- شرح مصاحبه ها ………………………….. 57

4-1-1-گفتگو با خوانندگان رمان های جدی و عامه پسند درباره رمان «سلوک»  …………………………………. 57

4-1-2- گزارش مصاحبه شماره یک  ……………… 57

4-1-3- گزارش مصاحبه شماره دو ………………. 74

4-1-4- گفتگو با خوانندگان رمان های جدی و عامه پسند درباره رمان «کفش های …»  …………………………… 86

4-1-5- گزارش مصاحبه شماره سه  ……………… 86

4-1-6- گزارش مصاحبه شماره چهار …………….. 96

4-2- مشخصات توصیفی مصاحبه شوندگان …………….. 102

4-2-1 جنسیت  …………………………….. 102

4-2-2 سن…………………………………. 102

4-2-3 تحصیلات  ……………………………. 103

4-2-4 وضعیت اشتغال ……………………….. 103

4-2-5 طبقه اجتماعی  ………………………. 103

4-2-6 موضوع رمان مورد مطالعه ………………. 104

4-2-7 هدف از رمان خواندن  …………………. 104

4-3- تحلیل مصاحبه ها و گفتگوها  ………………. 107

4-3-1- جنسیت و خوانش  …………………….. 107

4-3-2- سن و خوانش ………………………… 114

4-3-3- وضعیت اشتغال و خوانش  ………………. 115

یک مطلب دیگر :


4-3-4- طبقه اجتماعی و خوانش  ………………. 116

4-3-5- تحصیلات و خوانش …………………….. 116

4-3-6- هوش داستانی و خوانش ………………… 117

4-5- فضای تحلیلی خوانش خواننده………………… 128

4-5-1- خوانش تفسیری ………………………. 129

4-5-2- خوانش تأویلی ………………………. 130

فصل پنجم: جمع بندی، نتیجه گیری و ارائه راهکارها و پیشنهادات 133

5-1- جمع بندی و خلاصه روند کار…………………. 134

5-2- نتیجه گیری از یافته های تحقیق  …………… 134

5-3- راهکارها و پیشنهادهای مبتنی بر تحقیق  …….. 137

5-4- محدودیت های پژوهش  ……………………… 139

منابع  …………………………………….. 140

پیوست شماره 1 ………………………………. 144

پیوست شماره 2 ………………………………. 145

 

 

 

 

 

فهرست جداول

عنوان                                                  صفحه

4-1 اطلاعات زمینه ای خوانندگان رمان های جدی …….. 105

4-2 اطلاعات زمینه ای خوانندگان رمان های عامه پسند  . 106

4-3 ابعاد ساختاری خوانش خواننده  ……………… 129

4-4 عناصر ساختاری خوانش تفسیری  ………………. 130

4-5 عناصر ساختاری خوانش تأویلی………………… 131

4-6 فضای تحلیلی خوانش خواننده ………………… 132

 

 

فهرست نمودارها

عنوان                                                        صفحه

2-1 مدل تحلیلی ……………………………… 41

 

 

 

 

چکیده:

مطالعات جامعه شناختی در حوزه ی ادبیات، به رمان بیشتر از سایر انواع ادبی می پردازد. اهمیت این موضوع، بیش از هر چیز به خوانده شدن آن و درک روایت توسط خوانندگان، مربوط می شود. بر اساس نظریه دریافت، گوناگونی در انواع رمان ها باعث پیدایش خوانندگان گوناگون و در نتیجه درک و خوانش های گوناگون می شود. خوانش به عنوان یک توانایی در مفهوم «هوش داستانی» به معنای توانایی فرد در صورت بندی (به قلم در آوردن یا روایت کردن) و دنبال کردن (درک و خواندن) داستان زندگی خود و دیگران است. مطالعه جامعه شناختی خوانش رمان های جدی و عامه پسند بر مبنای نظریه هوش داستانی در بین خوانندگان شهر بندرعباس، به روش کیفی بر مبنای گرند تئوری و با ابزار مصاحبه گروهی متمرکز انجام شده است. در این زمینه دو کتاب «سلوک» و «کفش های غمگین عشق» به عنوان آثار جدی و عامه پسند را به 12 نفر (6مرد و 6زن) از خوانندگان رمان در دو گروه جدی خوان و عامه خوان داده و تاثیر ویژگی های فردی- اجتماعی را بر خوانش بررسی و سپس به تحلیل رابطه میان هوش داستانی و خوانش پرداخته ایم. تجزیه و تحلیل یافته ها نشان دهنده­ 1- تفاوت معنادار در خوانش زنان و مردان. 2- عدم تفاوت در خوانش جدی خوان ها و عامه خوان ها و سه نوع خوانش کارشناسانه، همدلانه و کارشناسانه-همدلانه است که در فضای تحلیلی خوانش های تفسیری، تأویلی و تفسیری-تأویلی شناسایی و متمایز می گردد. ویژگی های فردی – اجتماعی خوانندگان رمان های جدی و عامه پسند بر خوانش آن ها تأثیر دارد و جنسیت بیشترین تفاوت را در خوانش ایجاد می کند که موجب پدید آمدن دو نوع خوانش زنانه و مردانه می شود. سن و تحصیلات نیز بر خوانش اثرگذار هستند اما بین شغل و طبقه اجتماعی با خوانش رابطه معناداری مشاهده نشد. جنسیت بر هوش داستانی افراد نیز اثرگذار است و زنان در توانایی های پیرنگ پردازی و شخصیت پردازی و مردان در روایت پردازی، ژانرپردازی و درون مایه پردازی قوی تر هستند. همچنین تفاوتی میان هوش داستانی خوانندگان رمان های جدی با هوش داستانی خوانندگان رمان عامه پسند وجود نداردو تفاوت های جاافتاده در جامعه، ناشی از کلیشه ها و مرزبندی های فرهنگی است.

دانلود برنامه ریزی توان راکتیو شبکه با در نظر گرفتن عدم قطعیت باربا استفاده ...

3-5-2 تعداد ذرات ……………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 38
3-5-3 حداکثر سرعت……………………………………………………………………………………………………………………………………………. 39
3-5-4 وزن اینرسی………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 39
فصل چهارم……………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 41
4-1 مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 41
4-2 چارچوب عملکرد مالک بهردار در مسئله برنامه ریزی خازن گذاری…………………………………………………………………………. 41
4-3 کاهش سناریو…………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 46
4-4 الگوریتم پسروی کاهش سناریو………………………………………………………………………………………………………………………….. 48
4-5- فرمول بندی ریاضی مسئله برنامه ریزی تصادفی خازن گذاری………………………………………………………………………………. 49
4-6مطالعات تحلیلی…………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 58
فصل پنجم:……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 85
5-1 نتیجه گیری……………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 85
5-2 پیشنهادات………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 87
منابع انگلیسی…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 88
چکیده انگلیسی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 94
فهرست جداول
جدول (2-1) طبقه بندى مقالات…………………………………………………………………………………………………………………………………. 7
فهرست اشکال
شکل(2-1)  نمایش های برداری برای یک مدار با ضریب قدرت تأخیری…………………………………………………………………………. 9
شکل (2-2) نمایی کلی از روش‌های مورد استفاده برای حل مساله برنامه‌ریزی توان راکتیو………………………………………………….. 23
شکل (2-3) مسیر حرکت یک ذره در دو تکرار متوالی…………………………………………………………………………………………………. 25


شکل (2-4) فلوچارت الگوریتم ژنتیک…………………………………………………………………………………………………………………….. 27
شکل(4-1) مالک-بهره­بردار و متغیرهای تصمیم­گیری پیش رو ……………………………………………………………………………………… 42
شکل(4-2) ساختار مسئله برنامه­ریزی خازن­گذاری……………………………………………………………………………………………………… 43
شکل (4-3) ساختار مسئله برنامه ریزی تصادفی………………………………………………………………………………………………………….. 44
شکل(4- 4) درخت سناریوی برنامه­ریزی تصادفی……………………………………………………………………………………………………….. 45
شکل(4-5) هزینه خازن سه پله ای……………………………………………………………………………………………………………………………. 50
شکل(4-6) شماتیک مدل تپ ترانس………………………………………………………………………………………………………………………….. 52
شکل (4-7) شبکه استاندارد 30 باسه…………………………………………………………………………………………………………………………. 58
شکل (4-8) شبکه استاندارد 57 باسه…………………………………………………………………………………………………………………………. 59
شکل (4-9  )  شبکه استاندارد 118 باسه……………………………………………………………………………………………………………………. 60
شکل (4-10) هزینه انتظاری بر حسب تعداد سناریو در شبکه 30 باسه…………………………………………………………………………….. 61
شکل (4-11) هزینه انتظاری بر حسب تعداد سناریو در شبکه 57 باسه…………………………………………………………………………….. 61
شکل (4-12) هزینه انتظاری بر حسب تعداد سناریو در شبکه 118 باسه………………………………………………………………………….. 62
شکل (4-13) درخت سناریو بار مصرفی اکتیو 30 باسه………………………………………………………………………………………………… 63
شکل(4-14) درخت سناریو کاهش داده شده بار مصرفی اکتیو 30 باسه……………………………………………………………………………. 63
شکل (4-15) درخت سناریو بار مصرفی اکتیو 57 باسه………………………………………………………………………………………………… 64
شکل (4-16) درخت سناریو کاهش داده شده بار مصرفی اکتیو 57 باسه………………………………………………………………………….. 64
شکل (4-17) درخت سناریو بار مصرفی اکتیو 118 باسه………………………………………………………………………………………………. 65
شکل (4-18) درخت سناریو کاهش داده شده بار مصرفی اکتیو 118 باسه………………………………………………………………………… 65
شکل (4-19) درخت سناریو بار مصرفی راکتیو 30 باسه………………………………………………………………………………………………. 66
شکل (4-20) درخت سناریو کاهش داده شده بار مصرفی راکتیو 30 باسه………………………………………………………………………… 66
شکل (4-21) درخت سناریو بار مصرفی راکتیو 57 باسه………………………………………………………………………………………………. 67
شکل (4-22) درخت سناریو کاهش داده شده بار مصرفی راکتیو 57 باسه ……………………………………………………………………….. 67
شکل (4-23) درخت سناریو بار مصرفی راکتیو 118 باسه…………………………………………………………………………………………….. 68
شکل (4-24) درخت سناریو کاهش داده شده بار مصرفی راکتیو 118 باسه………………………………………………………………………. 68
شکل (4-25) درخت سناریو قیمت توان اکتیو…………………………………………………………………………………………………………….. 69
شکل (4-26) درخت سناریو کاهش داده شده قیمت توان اکتیو  …………………………………………………………………………………… 69
شکل (4-27) درخت سناریو قیمت توان راکتیو ………………………………………………………………………………………………………….. 70
شکل (4-28) درخت سناریو کاهش داده شده قیمت توان راکتیو ……………………………………………………………………………………. 70

یک مطلب دیگر :


شکل (4-29)هزینه انتظاری بر حسب معیار ریسک 30 باسه………………………………………………………………………………………….. 72
شکل )4-30)هزینه انتظاری بر حسب معیار ریسک 57 باسه………………………………………………………………………………………….. 74
شکل (4-31)هزینه انتظاری بر حسب معیار ریسک 118 باسه………………………………………………………………………………………… 74
شکل (4-32) ظرفیت خازن  بر حسب معیار ریسک در شبکه 30 باسه……………………………………………………………………………. 75
شکل (4-33) ظرفیت خازن  بر حسب معیار ریسک در شبکه 57 باسه……………………………………………………………………………. 76
شکل (4-34) ظرفیت خازن  بر حسب معیار ریسک در شبکه 118 باسه………………………………………………………………………….. 77
شکل (4-35)توان راکتیو انتظاری بر حسب معیار ریسک 30 باسه…………………………………………………………………………………… 78
شکل (4-36)توان راکتیو انتظاری بر حسب معیار ریسک 57 باسه…………………………………………………………………………………… 79
شکل (4-37)توان راکتیو انتظاری بر حسب معیار ریسک 118 باسه………………………………………………………………………………… 80
شکل (4-38) نوسانات  ولتاژ شبکه 30 باسه بر حسب مقدار ……………………………………………………………………………………. 82
شکل (4-39) نوسانات  ولتاژ شبکه 57 باسه بر حسب مقدار ……………………………………………………………………………………. 83
شکل (4-40) نوسانات  ولتاژ شبکه 118باسه بر حسب مقدار …………………………………………………………………………………… 84
چکیده:
در شبکه­های الکتریکی، هزینه­های ناشی از تلفات سیستم و عیوب ناشی از انحراف ولتاژ از حدود مجاز از بزرگترین معضلاتی هستند که گریبان­گیر تولید، انتقال و توزیع نیرو می­باشد. از این رو کاهش هزینه­های برنامه­ریزی و بهره­برداری سیستم­های قدرت، و در عین حال، رعایت حدود و قیود آن از اهداف اصلی طراحان سیستم­های قدرت بوده است. استفاده از خازن های موازی و تغییر نسبت Tap Changerها از اقتصادی ترین روش­ها جهت تامین بار راکتیو و تنظیم حدود ولتاژ محسوب می شوند. خازن ها با کاستن تقاضای بار راکتیو ژنراتورها می­توانند سایز و اندازه آنها را کوچک کنند. همچنین خازن ها می توانند جریان خطوط از محل خازن تا نیروگاه را کمتر کرده و در نتیجه تلفات و بارگذاری روی خطوط، ترانسفورماتورها و خطوط انتقال را کاهش دهند. بکارگیری خازن به صورت همزمان با تغییر نسبت Tap Changer علاوه بر موارد مذکور باعث به تاخیر انداختن یا حذف سرمایه جهت توسعه شبکه قدرت می شوند. در این پایان‌نامه به بررسی چگونگی برنامه­ریزی خازن­گذاری با در نظر گرفتن عدم قطعیت­های تاثیرگذار در سطح شبکه انتقال پرداخته می­شود. در این راستا، مالک شبکه انتقال به عنوان بازیگر مالک­­­-بهره­بردار در نظر گرفته شده است که به دنبال کمینه­سازی هزینه‌های خود می­باشد. در راستای کمینه­سازی هزینه­ها، مالک‌بهره­بردار با دو دسته متغیر تصمیم­گیری روبروست. دسته اول متغیرهای تصمیم­گیری مربوط به خازن‌گذاری در سطح شبکه انتقال می­باشد که در ابتدای دوره برنامه­ریزی اثرگذار می­باشند. دسته دیگر متغیرهای کنترلی در اختیار بهره­بردار شامل تنظیم تپ ترانس، دیسپچ نمودن توان اکتیو و راکتیو ژنراتورها که در طول دوره بهره­برداری مورد نظر قرار خواهند گرفت. این دو دسته متغیر به عنوان متغیرهای در اختیار مالک-بهره­بردار لحاظ شده‌اند. به عبارت دیگر مالک-بهره­بردار شبکه با تصمیم­سازی در ارتباط با این متغیرها به دنبال کمینه­سازی هزینه­های سرمایه­گذاری و بهره­برداری خود می­باشد. از سوی دیگر پارامترهایی در شکل‌دهی تعریف مسئله برنامه­ریزی مالک­-بهره­بردار نقش اساسی ایفا می­کنند. این پارامترها شامل قیمت، میزان بار مصرفی، قیمت توان اکتیو و راکتیو و هزینه خازن­گذاری می­باشد که با عدم قطعیت همراه بوده و تاثیر آن­ها به کمک مدلسازی ریسک در برنامه­ریزی تصادفی و درخت سناریو بر روی تصمیمات مالک‌بهره‌بردار قابل ارزیابی خواهند بود. در این پایان­نامه با شبیه­سازی برنامه­ریزی تصادفی طراحی شده بر روی شبکه­های 30، 57 و 118 باسه IEEE به ارزیابی صحت مدل برنامه­ریز شده پرداخته شده است.
Abstract:
The costs of loss and the lack of adeuqtae voltage are the most shortcomings of the generation, transmission and distribution system. Thus, reducing the cost of planning and operation of power systems in accordance with technical constraints of the system is the most fundamental goal of designers. Using capacitors and tap-changers are among the most economic tools to reach these goals. Capacitors redude the rective demand from generators and thus reduce the loss of the system. Using capacitors and tap-changers could deter the investment requirement of the system.
The purpose pf this thesis is to evaluate the capacitor placement in transmission system considering uncertainty of the parameters. The owner of the transmission system is considered as an owner-operator of the system who is pursuing the minimum cost. The owner-operator faces two groups of variables: firstly, capacitor placements decision at the beginning of the planning period, and secondly, control variables including taps, active and reactive power dispatch during the operation of the system. These two groups of variables are tools to be handled by the owner-operator to minimize the cost. On the other hand there are parameters such as demand, the cost of active and reactive power and the cost of capacitors bearing specific uncertainties. Thus, in this thesis, stochastic programming, risk analysis and scenario generations are proposed to examine the effect of these parameters on capacitor placement decision making. Simulations are carried out on standard 30, 57 and 118 buses systems to verify the proposed model.

دانلود ارشد علل توسعه نیافتگی مناطق روستایی

2-1-2- تعریف توسعه………………………………………………………………………………………………………………………………………………8

2-1-3-توسعه روستایی و مفهوم آن………………………………………………………………………………………………………………………10

2-1-4- توسعه همه جانبه روستایی………………………………………………………………………………………………………………………11

2-1-4-1- توسعه فرهنگی……………………………………………………………………………………………………………………….. 12

2-1-4-2- توسعه اجتماعی…………………………………………………………………………………………………………………………14

2-1-4-3- توسعه اقتصادی ………………………………………………………………………………………………………………………..14

2-1-4-4- توسعه سیاسی………………………………………………………………………………………………………………………….16

2-1-4-5- توسعه انسانی……………………………………………………………………………………………………………………………17

2-1-5-توسعه پایدار……………………………………………………………………………………………………………………………………………..17

2-1- 6-توسعه­نیافتگی………………………………………………………………………………………………………………………………………….19

2-2- آثار و پیامدهای توسعه روستایی…………………………………………………………………………………………………………………………21

2-2-1- اشتغال……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….21

2-2-2- جلوگیری از مهاجرت……………………………………………………………………………………………………………………………….22

2-3- تاریخچه توسعه روستایی در ایران………………………………………………………………………………………………………………………..22

2-4- موانع توسعه روستایی در ایران………………………………………………………………………………………………………………………………26

2-4-1- موانع ساختی……………………………………………………………………………………………………………………………………………..26

2-4-1-1-فقدان سیستم اصلاحات اراضی شایسته……………………………………………………………………………………………26

2-4-1-2- مشکلات اداری اجرایی برنامه­های عمرانی……………………………………………………………………………………….27

2-4-2- موانع اجتماعی…………………………………………………………………………………………………………………………………………..27

2-4-2-1 کاهش میزان روستانشینی و جمعیت روستاها……………………………………………………………………………….27

2-4-2-2-کمبود فرصت­های شغلی در مناطق روستایی و پایین بودن سطح درآمد روستاییان……………………27

2-4-3- کشاورزی و اقتصاد…………………………………………………………………………………………………………………………………….28

2-4-3-1-عدم گسترش بخش­نوین اقتصادی………………………………………………………………………………………………….28

 

2-4-4- تله محرومیت………………………………………………………………………………………………………………………………………………….28

2-5- جایگاه توسعه روستایی در برنامه­های توسعه ایران……………………………………………………………………………………………….29

2-5-1- جایگاه توسعه روستایی در برنامه­های توسعه پیش از انقلاب……………………………………………………………….29

2-5-2- توسعه روستایی در برنامه­های توسعه پس از انقلاب………………………………………………………………………….. 32

2-6- راهبردهای توسعه روستایی ………………………………………………………………………………………………………………………………….34

2-6-1- راهبرد نیازهای اساسی………………………………………………………………………………………………………………………….34


2-6-2- راهبرد روستا شهر…………………………………………………………………………………………………………………………………35

2-6-3- الگوی عبیدالله خان……………………………………………………………………………………………………………………………….36

2-7- نظریه­های توسعه نیافتگی………………………………………………………………………………………………………………………………………36

2-7-1- نظریه نوسازی………………………………………………………………………………………………………………………………………..36

2-7-1-1-نظریه­پردازان نظریه نوسازی………………………………………………………………………………………………………..37

2-7-1-1-1-نظریه ساخت اجتماعی و رشد هوزلیتز……………………………………………………………………………….38

2-7-1-1-2- نظریه لرنر…………………………………………………………………………………………………………………………….38

2-7-1-1-3- نظریه مراحل رشد روستو……………………………………………………………………………………………………38

2-7-1-1-4-شومپیتر…………………………………………………………………………………………………………………………………39

2-7-1-1-5- نظریه تفکیک ساختاری نیل اسملسر………………………………………………………………………………….40

2-7-1-1-6- نظریه خرده فرهنگ راجرز…………………………………………………………………………………………………..40

2-7-1-1-7- نظریه روانشناختی هوزلیتز و دیگران………………………………………………………………………………….40

2-7-2- نظریه وابستگی………………………………………………………………………………………………………………………………………….41

2-7-2-1- نظریه­­پردازان وابستگی…………………………………………………………………………………………………………………..42

2-7-2-1-1- فرانک……………………………………………………………………………………………………………………………………..42

2-7-2-1-2- پل باران………………………………………………………………………………………………………………………………….43

2-7-2-1-3- کاردوزو……………………………………………………………………………………………………………………………………43

2-7-2-1- 4- نظریه دوسانتوس…………………………………………………………………………………………………………………..44

2-8- نظریه انگیزه به پیشرفت ………………………………………………………………………………………………………………………………………44

2-9- مطالعات تجربی پیرامون علل توسعه­نیافتگی روستاهای ایران……………………………………………………………………………..45

2-10- جمع بندی از مرور پیشینه نگاشته­ها…………………………………………………………………………………………………………………48

فصل سوم: مواد و روش­ها………………………………………………………………………………………………………………………………………………..49

3-1- معرفی منطقه مورد مطالعه……………………………………………………………………………………………………………………………………49

3-1-1- پیشینه­ی تاریخی………………………………………………………………………………………………………………………………………49

3-1-2- جغرافیای طبیعی………………………………………………………………………………………………………………………………………50

3-1-2-1- موقعیت جغرافیایی استان کهگیلویه و بویراحمد ……………………………………………………………………50

3 -1-2-2- شهرستان بویراحمد………………………………………………………………………………………………………………..50

3 -1-2-3- منطقه مارگون…………………………………………………………………………………………………………………………51

3-2- روش تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..52

3-2-1- روش مورد استفاده در مرحله اول پژوهش: تعیین و تفکیک روستاهای توسعه­یافته و توسعه­نیافته منطقه مورد مطالعه (بخش مارگون)……………………………………………………………………………………………………………………………………………52

3-2-1-1 روش­شناسی……………………………………………………………………………………………………………………………………………52

3-2-1-2 جامعه و نمونه مرحله اول پژوهش…………………………………………………………………………………………………………53

3-2-1-3- روش گردآوری داده­ها در مرحله اول پژوهش……………………………………………………………………………………..55

3-2-2- روش­های مورد استفاده در مرحله دوم پژوهش: بررسی علل توسعه­نیافتگی مناطق روستایی منطقه مورد مطالعه (بخش مارگون)…………………………………………………………………………………………………………………………………………………….55

3-2-2-1- تحلیل عاملی………………………………………………………………………………………………………………………………………..55

3-2-2-1-1- جامعه و نمونه………………………………………………………………………………………………………………………………56

یک مطلب دیگر :


3-2-2-1-2- ابزار گردآوری دادها……………………………………………………………………………………………………………………..56

3-2-2-1-3- پایایی و روایی پرسش­نامه……………………………………………………………………………………………………………56

3-2-2-1-3-1- اعتبار (روایی)………………………………………………………………………………………………………………………….56

3-2-2-1-3- 2-  اعتماد (پایایی)…………………………………………………………………………………………………………………….57

3-2-2-2- روش کیفی تئوری بنیادی……………………………………………………………………………………………………………………58

3-2-2-2-1- جامعه و نمونه………………………………………………………………………………………………………………………………….62

3-2-2-2-1-1- انواع نمونه­گیری در تحقیقات کیفی……………………………………………………………………………………….62

3-2-2-2-2- ابزار گردآوری دادها…………………………………………………………………………………………………………………….63

3-2-2-2-3- اعتبار و پایایی تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………63

3-3- نحوه تجزیه و تحلیل داده­ها در کل مراحل پژوهش……………………………………………………………………………………………..64

3-4- تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای پژوهش……………………………………………………………………………………………………..64

3-4-1- روستا…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………64

3-4-2- خانوار معمولی…………………………………………………………………………………………………………………………………………..65

3-4-3- سرپرست خانوار………………………………………………………………………………………………………………………………………..65

3-4-4- ویژگی­های فردی……………………………………………………………………………………………………………………………………….65

3-4-4- 1- جنس……………………………………………………………………………………………………………………………………………….65

3-4-4-2- سن……………………………………………………………………………………………………………………………………………………65

3-4-4- 3- وضعیت تأهل………………………………………………………………………………………………………………………………….65

3-4-4- 4- سطح سواد………………………………………………………………………………………………………………………………………65

3-4-4-5- شغل………………………………………………………………………………………………………………………………………………….66

3-4-3- توسعه…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………66

3-4-4- توسعه نیافتگی…………………………………………………………………………………………………………………………………………..66

فصل چهارم: یافته­ها و بحث…………………………………………………………………………………………………………………………………………….67

4-1- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..67

4-2- یافته­های مربوط به مرحله اول پژوهش: رتبه­بندی و سطح­بندی مناطق روستایی منطقه مورد مطالعه……………..67

4-2-1- یافته­های حاصل از اسکالوگرام …………………………………………………………………………………………………………..67

4-2-1-1- رتبه­بندی روستاهای بخش مارگون…………………………………………………………………………………………………68

4-2-1-2- سطح­بندی و سلسله مراتب سکونتگاه­های روستایی منطقه مورد مطالعه………………………………………69

4-3- بخش دوم پژوهش: تعیین علل توسعه­نیافتگی روستاهای بخش مارگون…………………………………………………………….70

4-3-1- یافته­های توصیفی…………………………………………………………………………………………………………………………………….70

4-3-1-1- ویژگی­های سن و جنس افراد………………………………………………………………………………………………………….70

4-3-1-2- سطح تحصیلات……………………………………………………………………………………………………………………………….71

4-3-1-3- شغل افراد مورد مطالعه……………………………………………………………………………………………………………………72

4-3-1-4- ویژگی­های فردی در روستاهای توسعه­نیافته…………………………………………………………………………………..72

4-3-1-5- ویژگی­های فردی در روستاهای توسعه­یافته……………………………………………………………………………………73

4-3-2- تحلیل عاملی علل توسعه­نیافتگی مناطق روستایی………………………………………………………………………………….74

4-3-3-2- مقایسه میانگین بین دو گروه توسعه یافته و توسعه نیافته…………………………………………………………………77

4-2-3-2-1- عامل اجتماعی……………………………………………………………………………………………………………………………..77

4-2-3-2-2- مالی و اعتباری…………………………………………………………………………………………………………………………….77

4-2-3 -2-3- فردی (شخصیتی)………………………………………………………………………………………………………………………78

4-2-3 -2-4- مشارکتی…………………………………………………………………………………………………………………………………….79

4-2-3 -2-5-زیربنایی………………………………………………………………………………………………………………………………………79

4-2-3 -2-6-نگرشی (ایستاری) ……………………………………………………………………………………………………………………..80

4-2-3 -2-7- اخلاقی……………………………………………………………………………………………………………………………………….80

4-2-3 -2-8- رضایتی……………………………………………………………………………………………………………………………………….81

4-2-3 -2-9- مدیریتی……………………………………………………………………………………………………………………………………..81

4-2-3-2-10- اقتصادی…………………………………………………………………………………………………………………………………….82

4-2-3 -2- 11- مقایسه عوامل کلی توسعه­نیافتگی…………………………………………………………………………………………82

4-2-3- یافته­های حاصل از تابع تشخیص: تعیین مدل پیش­بینی کننده توسعه…………………………………………………84

4-2-4-  یافته­های حاصل از روش کیفی نظریه بنیادی………………………………………………………………………………………..86

4-2-4- 1- کدگذاری باز……………………………………………………………………………………………………………………………………86

4-2-4- 1- کدگذاری محوری……………………………………………………………………………………………………………………………87

4-2-4-3- کدگذاری انتخابی و طراحی مدل…………………………………………………………………………………………………….89

4-2-4- 4- خط سیر داستانی……………………………………………………………………………………………………………………………91

فصل پنجم: نتیجه­گیری و پیشنهادها…………………………………………………………………………………………………………………………….93

5-1- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………93

5-2- نتیجه­گیری……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………94

5-2-1- نتایج مرحله اول:  تعیین روستاهای توسعه­یافته و توسعه­نیافته…………………………………………………………………..94

5-2-2- نتایج مرحله دوم پژوهش: علل توسعه نیافتگی مناطق روستایی منطقه مورد مطالعه………………………………..95