بند اول – تعریف ضابط در قانون سال 1290 :
در مورد ضابطان قضایی می توان گفت : کسانی اند که علی رغم ابلاغ و پایه قضایی وظایف و اختیارات ضابطین دادگستری را دارا بوده به عنوان مثال در قانون آ.د.ک مصوب 1290 دادستان و بازپرس جزو ضابطین دادگستری بوده اند که خود این برگرفته از مقررات قانون تحقیقات جنایی قدیم فرانسه صورت گرفته بود .
بند دوم – تعریف ضابط در قانون سال 1330 :
قانون آیین دادرسی کیفری مصوب 1330 در ماده 19 خود می گوید ؛ ضابطان عدلیه عبارتند از مامورین که مکلفند به تفتیش و کشف جرائم ( خلاف و جنحه و جنایت ) و با
اقداماتی که برای جلوگیری مرتکب از فرار یا مخفی شدن موافق مقررات قانون باید بعمل آید .
یک مطلب دیگر :
بند سوم – تعریف ضابط در قانون سال 1378 :
در قانون آیین دادرسی کیفری مصوب 1378 در ماده 15 خود می گوید ؛ ضابطین دادگستری مامورانی هستندکه تحت نظارت و تعلیمات مقام قضایی در کشف جرم و بازجویی مقدماتی وحفظ آثارودلایل جرم وجلوگیری از فرار و مخفی شدن متهم و ابلاغ و اجرای تصمیمات قضایی به موجب قانون اقدام می نمایند و عبارتند از :
1- نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران .
2- روسا و معاونین زندان نسبت به امور مربوط به زندانیان .
تعداد صفحه : 75
یک مطلب دیگر :
فصل سوم: روش شناسی
3-1- روش پژوهش………………………………………….. 45
3-2- جامعه آماری…………………………………………… 45
3-3- حجم نمونه……………………………………………..46
3-4- واحد نمونه…………………………………………….. 46
واحد نمونه گیری سرپرست خانوار……………………….. 46
3-5- روش نمونه گیری ……………………………………. 46
3-6- تعریف نظری مفاهیم………………………………….47
3-7- تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای تحقیق……..47
3-7-1- متغیرهای مستقل………………………………… 48
3-7-1-1- متغیرهای جمعیتی…………………………….. 48
3-7-1-2- متغیرهای پایگاه اقتصادی – اجتماعی………… 48
3-7-1-3- سرمایه اجتماعی………………………………. 50
3-7-1-4- شکلهای ساختاری سرمایه اجتماعی………. 51
3-7-1-5- شکلهای شناختی سرمایه اجتماعی……….. 52
3-7-1-6- متغیر احساس محرومیت نسبی……………… 55
3-7-2- متغیر وابسته……………………………………….. 56
3-7-2-1- کیفیت زندگی…………………………………….. 56
3-8- اعتبار و پایایی…………………………………………. 58
3-9- ابزار گردآوری داده ها …………………………………..58
فصل چهارم: یافتهها
4-1) توصیف…………………………………………………… 63
4-1-1) مشخصات جمعیتی جامعه ی مورد بررسی……..63
4-1-2) مشخصات اقتصادی- اجتماعی پاسخگویان……… 65
4-1-3) تحلیل وضعیت کیفیت زندگی و ابعاد آن………….. 68
4-1-4) تحلیل وضعیت محرومیت نسبی…………………… 69
4-1-5) تحلیل وضعیت سرمایه اجتماعی و ابعاد آن………. 70
4-1-6- تحلیل وضعیت امکانات خانوار……………………… 73
4-2) آمار استنباطی………………………………………… 74
4-2-1) رابطه کیفیت زندگی ذهنی و عینی………………. 74
2-4-2) بیان کیفیت تفاوت بین میانگین نمره کیفیت زندگی در بین روستاها….75
4-2-3) تأثیر متغیرهای مستقل بر کیفیت زندگی……….. 76
4-2-4) فرضیه اول……………………………………………. 78
4-2-5) فرضیه دوم…………………………………………… 79
4-2-6) فرضیه سوم…………………………………………… 79
4-2-7) فرضیه چهارم…………………………………………… 81
4-2-8) فرضیه پنجم……………………………………………. 82
4-2-9) فرضیه ششم…………………………………………. 82
تحلیل عوامل مؤثر بر کیفیت زندگی…………………………… 83
4-2-10) حالات چهارگانه کیفیت زندگی……………………… 86
فصل پنجم: نتیجه گیری
5-1- بحث و نتیجه گیری……………………………………….. 97
5-2- پیشنهادات………………………………………………… 99
منابع فارسی…………………………………………………. 103
منابع لاتین…………………………………………………….. 106
چکیده:
داشتن زندگی مطلوب و با کیفیت همواره آرزوی بشر بوده کیفیت زندگی یکی از مهم ترین مسایل پیش روی جهان امروز میباشد. همچنین ارتقاء آن از مهم ترین هدفهای حکومتها و دولتهای مختلف در سطح جهان محسوب میشود. این متغیر معمولاً از طریق شاخصهای ذهنی حاصل از پیمایش و ارزیابی ادراکات ورضایت افراد از زندگی و یا با استفاده از شاخصهای عینی حاصل از دادههای ثانویه و به ندرت با استفاده از هر دو نوع شاخصهها اندازهگیری میشود. هدف این پژوهش سنجش کیفیت زندگی روستاییان از طریق استفاده همزمان از ابعاد عینی و ذهنی و نیز اولویتبندی نیازهای ساکنین و تعیین عوامل تاثیرگذار بر آن میباشد. رویکرد اصلی این پژوهش با استفاده از تلفیق و مقایسه شاخصهای عینی و شاخصهای ذهنی بوده است. متغیرهای مستقل در این پژوهش عبارتند از: درآمد سرانه، تحصیلات، پایگاه اقتصادی اجتماعی، احساس محرومیت نسبی و سرمایه اجتماعی. جامعه آماری مناطق روستایی شهرستان همدان میباشد. حجم نمونه نیز بر اساس جدول کرجسی و
یک مطلب دیگر :
نقش پدر در تربیت فرزند پسر چقدر مهم است؟
مورگان و با روش نمونه گیری خوشهای چند مرحلهای با توجه به تعداد خانوارها (27885 خانوار) 400 خانوار برآورد شد. و با استفاده از پرسشنامه، دادههای مورد نیاز از طریق پاسخهای افراد جمعآوری و با استفاده از نرمافزار spss پردازش شدند. نتایج این مطالعه نشان میدهد که بین متغیرهای درآمد سرانه، پایگاه اجتماعی اقتصادی، احساس محرومیت نسبی و سرمایه اجتماعی با متغیر وابسته یعنی کیفیت زندگی رابطه معنادار وجود دارد. همچنین مقایسه نتایج ابعاد عینی و ذهنی کیفیت زندگی نشان میدهد که ( 29) درصد در حالت بهزیستی و (7/36) درصد در حالت محرومیت قرار دارند؛ در حالیکه (1/10) درصد در حالت ناهماهنگی و (06/24) درصد در حالت انطباق قرار گرفتهاند همچنین نتایج نشان داد که اکثر خانوارهای روستایی از احساس محرومیت نسبی متوسط به بالایی رنج میبرند که حدود 5/38 درصد میباشد. حدود 9/13 درصد از پاسخگویان نیز از احساس محرومیت نسبی پایینی برخوردارند. نتایج نیز نشان داد که بر خلاف فرضیه تحقیق، متغیر میزان تحصیلات کمترین تاثیر را بر کیفیت زندگی داشته است و نیز مقادیر بتا نشان میدهد که متغیر احساس محرومیت نسبی بیشترین تاثیر را بر کیفیت زندگی داشته است.
فصل اول: کلیات پژوهش
1-1- مقدمه
داشتن زندگی مطلوب و با کیفیت همواره آرزوی بشر بوده است. کیفیت زندگی یکی از مهم ترین مسایل پیش روی جهان امروز میباشد. « همچنین ارتقاء کیفیت زندگی از مهم ترین هدفهای حکومتها و دولتهای مختلف در سطح جهان محسوب میشود (حسین زاده و میزایی، 17،1376).
مفهوم کیفیت زندگی بهطور هم زمان در حوزههای مختلف علوم نیز گسترش یافته است. به این ترتیب در انتهای قرن بیستم مفهوم کیفیت زندگی یکی از موضوعات اساسی مورد علاقه پژوهشگران علوم مختلف همچون شهرسازی، جغرافیا، اقتصاد، جامعه شناسی و روان شناسی بوده است. اندازهگیری کیفیت زندگی میتواند برای ارزیابی سیاستهای گذشته و همچنین پایه گذاری استراتژیهای برنامهریزی ناحیهای در آینده مورد استفاده قرار گیرد. بخش قابل توجهی از مطالعههای انجام شده در مورد کیفیت زندگی به نواحی شهری اختصاص دارد امّا از دهههای اخیر و با رشد پرشتاب صنعت و فناوری در جهان، عقبماندگی مناطق روستایی بیشتر عیان گردیده است، «بهطوری که فقر روستایی تقریباً 63 درصد از کل فقر جهانی را شامل میشود». درایران فقر مطلق کاهش یافته، امّا فقر نسبی به خصوص در مناطق روستایی افزایش یافته است (حیدری 1390). و این چالش بزرگ و مهمی است که باید هر چه زودتر با شناخت علل و عوامل آن به چاره اندیشی پرداخت. این پژوهش با هدف بررسی جامعهشناختی شاخص های کیفیت زندگی روستایی و عوامل اجتماعی موثر بر آن در مناطق روستایی شهرستان همدان، تدوین، و شاخصهای عینی و ذهنی کیفیت زندگی را بررسی کرده است.
2-1- بیان مسأله
«کیفیت زندگی، مفهومی پیچیده و چند بعدی است که تحت تأثیر موءلفههایی چون زمان و مکان، ارزشهای فردی و اجتماعی قرار دارد و از این رو معانی گوناگونی برای افراد و گروه های مختلف بر آن مترتب است. برخی آن را به عنوان قابلیت زیست پذیری یک ناحیه، برخی دیگر به عنوان اندازهای برای میزان جذابیت و برخی به عنوان رفاه عمومی، بهزیستی اجتماعی، شادکامی، رضایتمندی و مواردی از این دست تعبییر کرده اند (اپلی و منون[1] 2007 به نقل از رضوانی و همکاران 1387). در واقع مفهوم کیفیت زندگی یک متغیر ترکیبی میباشد که از چندین متغیر متأثر میگردد. تغییر در سطح درآمد مردم، شرایط زندگی، وضع سلامت، محیط، فشار روحی و روانی، اوقات فراغت، شادمانی خانوادگی روابط اجتماعی و چندین متغیر دیگر نظیر آن به شکل مرکب، کیفیت زندگی و تغییرات آن را تعیین میکند» (جاجرمی و کلته[2] 1385: 5و6).
«هرچند که ارتقای کیفیت زندگی در مقیاسهای فردی و اجتماعی از دیرباز مورد توجه برنامهریزان بوده است، اما در دهههای اخیر با اولویت یافتن اهداف اجتماعی و تدوین آنها در قالب برنامههای توسعه، به تدریج نگرش انسانی و جامعه شناختی درباره کیفیت زندگی در برنامهریزیها و سیاستگزاریهای کلان کشورهای پیشرفته راهیافته است. باگسترش رویکرد انسانی و ورود مفهوم کیفیت زندگی در پژوهشها یا نوشتارهای توسعه پایدار، مراکز و مؤسسههای بسیاری به مطالعه مفهوم کیفیت زندگی، شاخصهای سنجش و چگونگی ارتقای آن پرداختهاند »(امیدی، 1387، 4) و گستره مربوط به کیفیت زندگی و سنجش آن شاید در هیچ زمانی به اندازه امروز وسیع نبوده است.
کیفیت زندگی مردم و مکانهای روستایی به عوامل زیادی از جمله اشتغال، درآمد مناسب، دسترسی به خدماتی مانند آموزش و بهداشت، سلامت، محیط طبیعی، امنیت اجتماعی و… وابسته است. هرچند کیفیت زندگی مردم و مکانهای شهری نیز بدین عوامل وابسته است، اما با چالشهای مربوط به سنجش رفاه و زندگی بهتر در مناطق روستایی بسیار تفاوت دارد. برخی از این چالش به شرایط اقتصادی وابستهاند، اما برخی دیگر به چارچوب سازمانی و نهادی موجود در نواحی روستایی مربوط میشود. عواملی مانند مقیاس کوچک و تراکم کم سکونتگاه های روستایی، کاهش اشتغال و درآمد در بخش کشاورزی، امکانات کشاورزی، فاصله زیاد و انزوای جغرافیایی روستاها، راههای ارتباطی و شبکه حمل و نقل نامناسب، و ناکارآمدی سیاستهای لازم برای بهبودکیفیت، زندگی روستایی را پیچیدهتر میکند.
با توجه به این که بیش از 30% جمعیت ایران در روستاهای کشور زندگی میکنند و بار مسئولیت تأمین بسیاری از نیازمندیهای غذایی مردم شهر نشین را بر عهده دارند و بدین جهت از نقشی بی بدیل و راهبردی در رشد و توسعه کشور و به ویژه حفظ استقلال آن حداقل در حوزه ی غذایی برخوردار هستند. استان همدان یکی از استانهای مهاجرپذیر و مهاجر فرست می باشد که از نظر مهاجرفرستی از روستا به شهرستانهای استان و سایر استانها بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است .
و طی اعلام فرمانداری استان این عامل ناشی از تنگناها و محدودیتها، بحران آب در بخش کشاورزی این عامل بسیار موثری در کاهش اشتغال روستاییان در این بخش و در نهایت روی آوردن به مشاغل غیرکشاورزی و در نتیجه کاهش سطح کیفیت زندگی آنها و تلاش در جهت مهاجرت برای یافتن مشاغل و درآمد کافی برای بهبود زندگی آنها شده است. این تگنا در روستاهای شهرستان همدان خصوصا بخش مرکزی طبق اعلام فرمانداری در سایت اختصاصی خود مشهودتر بوده بطوریکه در این روستاها بیشترین مشاغل، مشاغل تولیدی، خانگی و غیرکشاورزی بوده و بعضا بعلت پایین بودن کیفیت زندگی به حاشیه شهر و یا (حواشی استان تهران، کرج، قم، اصفهان،کرمانشاه ) مهاجرت کردند.
آگاهی از سطح کیفیت زندگی آن ها، شاخصهای کیفیت زندگی آنان و عوامل تأثیر گذار برآن از نهایت اهمیت برخوردار است و برای زمینه سازی در راستای دستیابی به دوران رشد و شکوفایی کشور از الزامات آغازین میباشد و عدم توجه و اهتمام لازم در این زمینه میتواند خسارات جبران ناپذیری حتی در حد تهدید امنیت ملی، تمامیت ارضی و استقلال کشور در پی داشته باشد. از این روی و در راستای تحقق فرآیند یاد شده، این پژوهش در پی این پرسشهای زیر پاسخ داده است:
1- کیفیت زندگی روستاییان در مناطق روستایی شهرستان همدان در چه حدی است؟
2- متغیرهای اجتماعی (سرمایه اجتماعی، احساس محرومیت نسبی، پایگاه اقتصادی واجتماعی) تا چه اندازه بر کیفیت زندگی روستاییان تاثیر دارند؟
3- تاءثیرگذاری متغیرهای زمینهای (درآمد سرا نه، تحصیلات و بعد خانوار) بر کیفیت زندگی روستاییان چقدر است؟
3-1- اهمیت و ضرورت پژوهش
دانلود پایان نامه روانشناسی درباره مفاهیم تن انگاره
چکیده ادبیات را آیینه ی بازتاب موضوعات اجتماعی میدانند و برای بررسی تحولات و دگرگونیهای یک سرزمین در ادوار مختلف، آثار ادبی آن ملت را یکی از منابع مهم به شمار می آورند؛ زیرا یکی از ابعاد شخصیتی شاعران و نویسندگان را میتوان هنرمندان مورخ دانست و بخشهایی از آثارشان را هنر تاریخی یا تاریخ به زبان هنر به شمار آورد که علاوه بر بازتاب وضعیت سیاسی- اجتماعی به طرح انتقادات نیز روی میآورند. انتقاد سازنده، مبارزه با پلیدیها و کج رویها و هدف آن اصلاح معایب و کاستیهاست. قیصر امینپور از شاعران معاصر است که مضامین اغلب اشعارش را به موضوعات اجتماعی اختصاص داده است. در ادوار آغازین شاعری او، محتوای شعرش آرمانگرایانه بوده که به تدریج به سوی واقع گرایی، انسان مداری و جزیی نگری معطوف شده و از شعارگرایی در اشعارش کاسته و با واقعیتهای پیرامون خود همراه گردیده است. امینپور با مشاهدهی ناهنجاریها، کج رویها، و تضاد در ارزشهای اجتماعی به انتقاد بر می خیزد و درون مایه ی انتقادات او را می توان در موضوعات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، دینی- عرفانی مورد برسی قرار داد. در بُعد اجتماعی به انتقاد از آسیبهای اجتماعی، ظلم و بی عدالتی، نبود ارزشهای فردی و اجتماعی می پردازد و آن را در سه دورهی انقلاب، دفاع مقدس و پس از دفاع مقدس مورد توجه قرار می دهد. در انتقادات سیاسی به نقد از دو موضوع عمده روی می آورد: یکی عدم آزادی و دیگری، جناح بندیهای سیاسی. در بعد فرهنگی، اصول اخلاقی و فرهنگی شاعران و فراموشی آرمانگرایی را به انتقاد می گیرد. در محور دینی- عرفانی به نقد عدم خودشناسی، وابستگی و دلبستگی های دنیوی، عدم توجه به مرگ و آخرت اندیشی، سطحی نگری در دین، تظاهر و ریاکاری می پردازد. روش انتقاد او در پاره ای از موارد طنزآمیز است و او احساس می کند با طرح موضوعات جدی به صورت شوخی در اصلاح ناهنجاری های اجتماعی بیشتر می تواند مؤثر واقع شود. عوامل ناهنجاری های اجتماعی، مروّجان بی عدالتی و پارتی بازی، دینداران ریاکار و سیاستمداران بد کردار و بی کردار، مهم ترین آماجهای انتقادات قیصر امین پور به شمار می آیند. کلید واژه: قیصر امینپور، اشعار، انتقاد، اصلاح، جامعه، سیاست.
فهرست | |
فصل اول: طرح پژوهش………………………………………………………………………………………………… | 1 |
1-1. بیان مسئله……………………………………………………………………………………………………………. | 2 |
1-2. سوأل پژوهش………………………………………………………………………………………………………. | 3 |
1-3. پیشینهی پژوهش…………………………………………………………………………………………………… | 3 |
1-4. حدود پژوهش………………………………………………………………………………………………………. | 5 |
1-5. اهداف پژوهش…………………………………………………………………………………………………….. | 5 |
1-6. فصلهای پایاننامه………………………………………………………………………………………………… | 5 |
1-7. روش شناسی پژوهش……………………………………………………………………………………………. | 6 |
فصل دوم: چارچوب مفهومی………………………………………………………………………………………….. | 7 |
2-1. ادبیات اجتماعی……………………………………………………………………………………………………. | 8 |
2-1-1. جامعه……………………………………………………………………………………………………………… | 11 |
2-1-2. اخلاق……………………………………………………………………………………………………………… | 13 |
2-2. نقد و انتقاد…………………………………………………………………………………………………………… | 15 |
2-2-1. ادبیات انتقادی………………………………………………………………………………………………….. | 18 |
2-2-1-1. ادبیات انتقادی قبل از مشروطه……………………………………………………………………….. | 18 |
2-2-1-2. ادبیات انتقادی بعد از مشروطه………………………………………………………………………… | 21 |
2-2-3. شیوههای انتقاد…………………………………………………………………………………………………. | 26 |
2-2-3-1. هجو……………………………………………………………………………………………………………. | 26 |
2-2-3-2. هزل……………………………………………………………………………………………………………. | 27 |
2-2-3-3. طنز……………………………………………………………………………………………………………… | 28 |
2-2-4. شگردهای طنزپردازی………………………………………………………………………………………… | 29 |
2-2-5. درون مایههای انتقاد………………………………………………………………………………………….. | 30 |
یادداشتهای فصل دوم………………………………………………………………………………………………….. | 31 |
فصل سوم: قیصر امینپور……………………………………………………………………………………………….. | 32 |
3-1. قیصر امینپور……………………………………………………………………………………………………….. | 33 |
3-2. آثار قیصر امینپور…………………………………………………………………………………………………. | 34 |
3-3. اندیشهی امینپور………………………………………………………………………………………………….. | 34 |
3-3-1. دوران انقلاب و دفاع مقدس………………………………………………………………………………. | 36 |
3-3-2. بعد از دفاع مقدس…………………………………………………………………………………………….. | 37 |
فصل چهارم: بررسی دیدگاههای انتقادی در اشعار قیصر امینپور…………………………………… | 38 |
4. انتقادات قیصر امینپور………………………………………………………………………………………………. | 39 |
بخش اول: انتقادات اجتماعی………………………………………………………………………………………….. | 40 |
4-1. انتقادات اجتماعی………………………………………………………………………………………………….. | 41 |
4-1-1. انقلاب…………………………………………………………………………………………………………….. | 42 |
4-1-1-1. نظام پادشاهی……………………………………………………………………………………………….. | 42 |
4-1-2. دفاع مقدس……………………………………………………………………………………………………… | 44 |
4-1-2-1. تجاوز دشمن به کشور…………………………………………………………………………………… | 44 |
4-1-2-2. آسیب جنگ بر کودکان………………………………………………………………………………….. | 45 |
4-1-2-3. جنگ طلبی………………………………………………………………………………………………….. | 47 |
4-1-2-4. مدعیان………………………………………………………………………………………………………… | 49 |
4-1-2-5. عدم درک شهادت…………………………………………………………………………………………. | 50 |
4-1-3. پس از دفاع مقدس……………………………………………………………………………………………. | 51 |
4-1-3-1. انتقاد از عصر جدید………………………………………………………………………………………. | 52 |
4-1-3-1-1. تقابل بین زندگی روستایی و شهری…………………………………………………………….. | 52 |
4-1-3-1-2. بی تفاوتی در عصر امروز…………………………………………………………………………… | 62 |
4-1-3-2. انتقاد از بی عدالتیهای اجتماعی……………………………………………………………………… | 63 |
4-1-3-2-1. انتقاد به رابطه و پارتی……………………………………………………………………………….. | 63 |
4-1-3-3. انتقاد از بزرگسالی و عقلگرایی…………………………………………………………………….. | 64 |
بخش دوم: انتقادات سیاسی……………………………………………………………………………………………. | 69 |
4-2. انتقادات سیاسی…………………………………………………………………………………………………….. | 70 |
4-2-1. انتقاد از عدم آزادی……………………………………………………………………………………………. | 70 |
4-2-1-1. عدم آزادی بیان…………………………………………………………………………………………….. | 71 |
4-2-1-2. عدم آزادی عمل……………………………………………………………………………………………. | 75 |
4-2-2. انتقاد از جناحهای سیاسی………………………………………………………………………………….. | 82 |
بخش سوم: انتقادات فرهنگی………………………………………………………………………………………….. | 83 |
4-3. انتقادات فرهنگی…………………………………………………………………………………………………… | 84 |
4-3-1. انتقاد از شاعران………………………………………………………………………………………………… | 85 |
4-3-2. انتقاد از فراموشی آرمانگرایی……………………………………………………………………………… | 88 |
بخش چهارم: انتقادات دینی- عرفانی……………………………………………………………………………….. | 90 |
4-4. انتقادات دینی- عرفانی…………………………………………………………………………………………… | 91 |
4-4-1. عدم خودشناسی……………………………………………………………………………………………….. | 92 |
4-4-2. وابستگیها و دلبستگیهای دنیوی……………………………………………………………………….. | 94 |
4-4-3. عدم توجه به مرگ و آخرت اندیشی……………………………………………………………………. | 96 |
4-4-4. سطحی نگری در دین. ……………………………………………………………………………………… | 97 |
4-4-5. انتقاد به تظاهر و ریاکاری…………………………………………………………………………………… | 99 |
بخش پنجم: انتقادات طنزآمیز………………………………………………………………………………………….. | 101 |
4-5. انتقادات طنزآمیز……………………………………………………………………………………………………. | 102 |
4-5-1. موضوعات سیاسی- اجتماعی…………………………………………………………………………….. | 104 |
4-5-1-1. عدم آزادی…………………………………………………………………………………………………… | 104 |
4-5-1-2. نابه سامانیهای اجتماعی……………………………………………………………………………….. | 106 |
4-5-2. موضوعات دینی……………………………………………………………………………………………….. | 109 |
4-5-3. موضوعات شخصی و فردی (حدیث نفس) ………………………………………………………… | 110 |
فصل پنجم: نتیجه گیری…………………………………………………………………………………………………. | 113 |
5. نتیجه گیری………………………………………………………………………………………………………………. | 114 |
نمودار…………………………………………………………………………………………………………………………… | 118 |