2-2-11- مشتریان کلیدی …………………………………………………………………………………………………………
2-2-12- مدل های بازاریابی رابطه مند ………………………………………………………………………………………
2-2-12-1- مدل مورگان و هانت ……………………………………………………………………………………………..
2-2-12-2- مدل بیتی …………………………………………………………………………………………………………….
2-2-12-3- اجزاء و عوامل بازاریابی رابطه مند مدل تاهیر رشید …………………………………………………..
2-2-12-4- مدل من سو و اسپیس ……………………………………………………………………………………………
2-2-13- گرایش ارتباطی …………………………………………………………………………………………………………
2-2-13-1- اعتماد ………………………………………………………………………………………………………………….
2-2-13-2- تعهد ……………………………………………………………………………………………………………………
2-2-13-3- تبادل اطلاعات ………………………………………………………………………………………………………
2-2-14- گرایش ارتباطی و طول ارتباط …………………………………………………………………………………….
2-2-14-1- فاز یک – مرحله اولیه ارتباط ………………………………………………………………………………….
2-2-14-2- فاز دو – مرحله ارتباطات در حال رشد…………………………………………………………………….
2-2-14-3- فاز سوم – بلوغ ارتباطات / ارتباطات کامل ……………………………………………………………..
2-2-15- عوامل تأثیر گذار بر بازاریابی رابطه مند ( مدل مفهومی تحقیق)………………………………………..
2-2-15-1- دارایی های ارتباطی فروشنده…………………………………………………………………………………..
2-2-15-2- سرمایه گذاری های خاص معاملاتی توسط خریدار…………………………………………………..
2-2-15-3- کیفیت رقبا…………………………………………………………………………………………………………….
2-2-15-4- دانش خریداران …………………………………………………………………………………………………….
2-2-15-5- عدم نوآوری………………………………………………………………………………………………………….
2-2-15-6- عدم رضایت …………………………………………………………………………………………………………
2-2-15-7- پیوندهای شخصی / اجتماعی…………………………………………………………………………………..
2-2-15-8- تغییرات محیطی……………………………………………………………………………………………………..
2-3- بخش دوم – پیشینه تحقیق ……………………………………………………………………………………………..
2-3-1- پیشینه داخلی……………………………………………………………………………………………………………….
یک مطلب دیگر :
فصل اول : کلیات تحقیق
1-1 مقدمه
1-2 بیان مسئله
1-3 اهمیت و ضرورت موضوع تحقیق
1-4 اهداف تحقیق
1-5 مدل مفهومی تحقیق
1-6 فرضیه های تحقیق
1-7 روش تحقیق
1-8 قلمرو مکانی تحقیق ( جامعه آماری)
1-9 قلمرو زمانی تحقیق
1-10 قلمرو موضوعی تحقیق
1-11 روش نمونه گیری و تعیین حجم نمونه
1-12 روش و ابزارهای گردآوری داده ها
1-13 روش تجزیه و تحلیل داده ها
1-14 شرح واژه ها و اصطلاحات بکار رفته در تحقیق
1-1- مقدمه
معامله در برابر رابطه موضوع مهمی برای تحقیق می باشد . شواهد دو دهه اخیر حاکی از تلاش های تحقیقاتی است که یک ساختار اساسی از ادبیات در حمایت از بازاریابی رابطه مند بوجود آورده است . علاوه بر این یافته های اخیر بعضی از فرضیات اساسی تئوری بازاریابی رابطه مند را مورد تردید قرار می دهد . در حقیقت ، بعضی از محققان پیشنهاد کرده اند که استراتژی های معامله محور ممکن است برای شرکت ها بیشتر سودمند باشد . از آنجا که منابع سازمان محدود است ، تمرکز بر تمام مشتریان برای سازمان امکانپذیر نمی باشد ، لذا شناخت و اولویت بندی مشتریان کلیدی ، امر بسیار مهمی می باشد . این موضوع بیشتر برای بازارهای صنعتی مهم می باشد که اکثریت مشتریان دارای گرایش رابطه ای می باشند . هدف ما کشف اهمیت استراتژی های رابطه ای در برابر معاملاتی در حوزه تعاملات کامل بین خریدار فروشنده در بازارهای صنعتی می باشد.تحقیقات موجود بیان می کند که نخستین ارتباطات خریدار فروشنده ، ذاتاً معاملاتی میباشد . به هر حال در طولانی مدت یا ارتباطات کامل ، بعضی از ارتباطات خریدار – فروشنده نشان دهنده هر دو گرایش های معاملاتی و ارتباطی می باشد .در این تحقیق ، ما عواملی را که بر ارتباطات کامل خریدار – فروشنده در انتخاب استراتژی های ارتباطی در مقابل معاملاتی تأثیر می گذارند را مشخص کردیم. نتایج نشان داد که در هر مرحله از روابط خریدار- فروشنده هر دو گرایش معاملاتی و ارتباطی وجود دارد . در اینجا ابتدا به بررسی گرایش معاملاتی در ارتباطات پرداخته شده است. اینطور انتظار می رود که گرایش رابطه ای قبلاً بطور مشخص وجود داشته است . سپس تئوری های بازاریابی رابطه مند مورد بررسی قرار گرفت و همچنین در نهایت عواملی که بر ماهیت ارتباطات کامل تأثیر می گذارند مشخص شد .
1-2- بیان مسأله :
عوامل مؤثر بر بازاریابی رابطه مند در روابط کامل / بالغ بین خریدار – فروشنده در شرکت سیبا موتور چه تأثیری دارد ؟
محققان بین مبادلات گسسته و رابطه ای تمایز قایل می شوند. مبادلات رابطه ای به عنوان مقدمه ای برای مبادله می باشند و انتظار برای همکاری های آتی ، جایی که بین گروهها روابط پیچیده شخصی و رضایتمندی های غیر اقتصادی در طول زمان شکل میگیرد .(Pillai & Sharma, 2003b)
یک مطلب دیگر :
1-8) مروری بر برخی کاربردهای مواد آمورف در حوزه های مختلف علوم. 26
1-8-1) کاربردهای الکترونیکی.. 26
1-8-2) کاربردهای الکتروشیمیایی.. 28
1-8-3) کاربردهای نوری.. 28
فصل دوم : بررسی مصداقی مدل الکتروگرمایی در پدیده کلیدزنی
2-1 ) مقدمه. 33
2-2) پدیده های میدان قوی.. 34
2-3) سرعت رانشی حامل ها در میدان های الکتریکی قوی.. 35
2-4) اثرات حجمی میدان قوی.. 36
2-5) رسانش در میدان قوی و اثر میدان قوی در رسانش پلارونی شیشه های حاوی یون های فلزات واسطه. 39
2-6) رسانش غیراهمی.. 41
2-7) اثر پول فرنکل.. 41
2-7-1) تزریق بار در اتصالات… 48
2-7-1-1) اتصال خنثی.. 48
2-7-1-2) اتصال اهمی.. 48
2-7-1-3) اتصال غیر اهمی.. 49
2-7-2 ) اثر شاتکی.. 49
2-8) تفاوت اثرات پول – فرنکل و ریچاردسون – شاتکی.. 51
2-9) معرفی پدیده کلیدزنی.. 52
2-10) مقاومت دیفرانسیلی منفی.. 54
2-11) شکست دیالکتریک و فرآیند تشکیل.. 55
2-12) رسانش- کلید زنی و پدیده های حافظه ای (شبه پایدار) 55
2-13) کلیدزنی حافظه ای و آستانه ای.. 58
2-14) مکانیسم کلیدزنی.. 60
2-14-1) نظریه الکتروگرمایی.. 62
2-13-2) نظریه ی گرمایی.. 64
2-14-3) نظریه ی الکترونیکی.. 68
2-15) مکانیزم کلیدزنی در شیشه های چلکوجنی.. 71
2-16) مقایسه ی کلیدزنی در مواد بلوری و آمورف… 71
2-16-1) دلایل رخ دادن پدیده کلیدزنی در مواد آمورف… 72
فصل سوم : روش آزمایشگاهی، آنالیز نمونه ها و برنامه نویسی کامپیوتری
3-1) مقدمه. 74
3-2) فرآیند آزمایشگاهی.. 74
3-2-1) مقدمه. 74
3-2-2) مشخصات پودرهای اولیه و روش تهیه نمونه های مورد نظر. 75
3-3) مشخصه یابی نمونه ها 78
3-3-1) تحلیل طرح پراش پرتو X. 78
3-3-2) اندازه گیری چگالی نمونه ها 78
3-3-3) اندازه گیری های الکتریکی نمونه ها در میدان الکتریکی قوی.. 78
3-4) حل عددی و برنامه نویسی.. 81
فصل چهارم : بحث و نتیجه گیری
4-1) مقدمه. 83
4-2) بررسی الگوی پراش نمونه با استفاده از پرتو X و تصاویر SEM… 84
4-3) بررسی پدیده کلیدزنی در نمونه های توده ای.. 88
4-3-1) بررسی منحنی های جریان- ولتاژ در فواصل الکترودی مختلف و همچنین بررسی منحنی های توان الکتریکی مؤثر بر حسب 88
4-3-2) بررسی منحنی های جریان- ولتاژ در دماهای مختلف و فاصله الکترودی ثابت و همچنین بررسی منحنی های توان الکتریکی(IV) بر حسب . 109
4-3-3) حل عددی و حصول نمودار های I-V با استفاده از برنامه نویسی کامپیوتری.. 127
4-4 ) نتایج کلی.. 133
منابع و مراجع
منابع و مراجع. 136
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول 1-1) 30
جدول 3-1) 76
جدول 3-2) 76
جدول (4-1) 108
جدول (4-2) 126
فهرست اشکال
عنوان صفحه
شکل 1-1) 4
یک مطلب دیگر :
شکل 1-2) 10
شکل 1-3) 14
شکل 1-4) 19
شکل 1-5) 20
شکل1-6) 21
شکل1-7) 21
شکل1- 8) 23
شکل2-1) 37
شکل2-2) 39
شکل 2-3) 42
شکل 2-4) 45
شکل (2-5) 47
شکل2-6) 49
شکل2-7) 51
شکل2-8) 54
شکل2-9) 56
شکل 2-10) 59
شکل 2-11) 63
شکل 2-12) 64
شکل 2-13) 66
شکل 2-14) 68
شکل2-15) 70
شکل 3-1) 79
شکل 3-3) 80
شکل 4-1) 87
شکل 4-2) 87
شکل 4-3) 91
شکل 4-4) 92
شکل 4-5) 93
شکل 4-6) 94
شکل 4-7) 95
شکل 4-9) 97
شکل 4-10) 98
شکل 4-11) 99
شکل 4-12) 100
شکل 4-13) 101
شکل 4-14) 102
شکل 4-15) 103
شکل 4-16) 104
شکل 4-17) 105
شکل 4-18) 106
شکل 4-19) 110
شکل 4-20) 111
شکل 4-21) 112
شکل 4-22) 113
شکل 4-23) 114
شکل 4-24) 115
شکل 4-25) 116
شکل 4-26) 117
شکل 4-27) 118
شکل 4-28) 119
شکل 4-29) 120
شکل 4-30) 121
شکل 4-31) 122
شکل 4-32) 123
شکل 4-33) 124
شکل (4-34) 127
شکل (4-35) 128
شکل (4-36) 129
2-8-6.اجرای استراتژی 25
2-8-7. ارزیابی استراتژی.. 25
2-8-8. اجزای استراتژی.. 25
2-8-9. زنجیره استراتژی ها 26
2-8-10.نقش بازاریابی در طراحی و اجرای استراتژی 27
2-8-11.تحولات جدید و موثر در نقش استراتژیک بازاریابی.. 27
2-8-12.انواع استراتژی.. 27
2-8-12-1. استراتژی یکپارچگی.. 27
2-8-12-2. استراتژی تمرکز. 28
2-8-12-3. استراتژی تنوع. 33
2-9. مدل مفهومی وشرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها 35
بخش سوم.. 36
2-10. تحقیقات انجام شده 36
2-10-1. تحقیقات خارجی.. 36
2-10-2. تحقیقات داخلی.. 37
2-11. واکاوی ادبیات پژوهش…. 38
بخش چهارم.. 40
2-12. تاریخچه بیمه نوین.. 40
2-13. جمع بندی.. 42
فصل سوم 43
3-1. مقدمه. 44
3-2. روش تحقیق.. 44
3-3. جامعه آماری.. 46
3-4. نمونه آماری.. 47
یک مطلب دیگر :
2 ـ 5. استراتژی بازاریابی.. 20
2 ـ 5 ـ 1.اهمیت استراتژی بازاریابی.. 22
2 ـ 6.تاثیر استراتژی های تجاری مختلف بر تصمیم های بازاریابی.. 22
2 ـ 6-1. سیاست های محصول.. 23
2 ـ 6-2. سیاست های قیمت گذاری… 23
2-6-3. سیاست های توزیع.. 23
2-6-4.سیاست های پیشبرد. 24
2-7.استراتژی های رشد.. 25
2-7-1. توسعه از طریق افزایش نفوذ بازار- محصول های موجود. 25
2-7-2.توسعه از طریق طراحی و تولید محصولات جدید برای مشتریان موجود. 27
2-7-3.توسعه از طریق فروش محصولات موجود به بخش ها یا کشورهای جدید.. 28
2-7-4.توسعه از طریق متنوع ساختن.. 29
2-7-5.انواع استراتژی های تنوع.. 29
2-7-5-1. استراتژی های یکپارچگی.. 29
2-7-5-2. تنوع همگون.. 30
2-7-5-3.تنوع ناهمگون.. 30
2-8.برخی از مدل های استراتژی 31
2-8-1. مدل تدوین استراتژی… 31
2-8-2. ماتریس سهم- رشد بازارگروه مشاوره ای بوستون.. 32
2-8-3.مدل تدوین استراتژی جنرال الکتریک….. 34
2-8-4.مدل رقابتی ( مایکل پورتر). 36
2-8-5. مدل دیوید(1990). 37
2-8-6.ماتریس داخلی و خارجی.. 37
2-8-7.ماتریس ارزیابی موقیعیت و اقدام استراتژیک….. 38
2-8-8.مدل آنسوف…. 39
2-9.مقدمه ای بر فروش…. 40
2-10. تعریف فروش…. 41
2-11. پیشبرد فروش…. 42
2-12.استراتژی ها و تاکتیک های فروش…. 42
2-12-1.تبلیغات پیشبرد فروش…. 44
2-12-1-1.مراحل استفاده از تبلیغات پیشبرد فروش…. 45
2-12-1-2. انواع ابزارهای تبلیغات پیشبرد فروش…. 45
2-12-1-3. عوامل تعیین برنامه تبلیغات پیشبرد فروش…. 46
2-12-2.روابط عمومی.. 46
2-12-2-1. ابزارهای روابط عمومی.. 47
2-12-2-2. وظایف مدیران روابط عمومی.. 47
2-13 .سازمان های کوچک و متوسط… 48
2-13-1.ادبیات و تعاریف سازمان های کوچک و متوسط… 48
2-13-2. جایگاه سازمان های کوچک و متوسط در اقتصاد کشورهای جهان: 50
2-13-3 . منافع سازمان های کوچک و متوسط در اقتصاد جهانی.. 51
2-13-3-1 .کارآفرینی.. 51
2-13-3-2 .نوآوری و تغییر فناوری… 51
2-13-3-3 .پویایی صنعت…. 52
2-13-3-4 .ایجاد فرصت های شغلی و در آمد.. 52
2-13-4 .توسعه جهانی بنگاه های کوچک و متوسط… 53
2-13-5 . جهانی شدن بنگاه های کوچک و متوسط… 53
2-13-6 .چالش ها و محدودیت های بنگاه های کوچک و متوسط… 55
2-14 .پیشینه تحقیق.. 56
2-14-1 .پژوهش های داخلی.. 56
2-14-2 .پژوش های خارجی.. 63
2-15 .شرکت میلاتون جنوب… 67
2-16.خلاصه فصل.. 69
فصل سوم:روش تحقیق.. 70
3-1. مقدمه. 71
3-2. روش تحقیق.. 72
3-3.روش گردآوری داده ها و اطلاعات… 73
3-3-1. مطالعات کتابخانه ای… 73
3-3-2. مطالعات میدانی.. 74
3-4.ابزار تحقیق ( پرسشنامه). 74
3-5. تعیین روایی و پایایی پرسشنامه. 75
3-5-1. تعیین روایی پرسشنامه. 75
3-5-2. تعیین پایایی پرسشنامه. 76
3-6 .جامعه و نمونه آماری… 78
3-6-1. جامعه آماری… 78
3-6-2. نمونه آماری… 78
3-7. روش تجزیه و تحلیل داده ها 79
3-8. خلاصه فصل.. 80
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها 81
4-1.مقدمه. 82
یک مطلب دیگر :
در عصر فرارقابتی کنونی، شرکت ها به منظور کسب مزیت رقابتی به دنبال ارائه ارزش بیشتر به مشتریان نسبت به رقبا براساس شایستگی های محوریشان می باشند. در این راستا بسیاری از شرکتها به بازارگرایی به عنوان یکی از ابزارهای بازاریابی نوین روی آورده اند. لذا طبیعی است که برنامه های واحد بازاریابی و استراتژی های آن نیز نقش به سزایی درموفقیت کل سازمان و سایر واحدها در کسب مزیت رقابتی داشته باشد.
کانون اصلی استراتژی بازاریابی، تخصیص مناسب و هماهنگ نمودن فعالیت ها و منابع بازاریابی است تا اهداف عملیاتی شرکت از حیث یک بازار – محصول خاص تامین شود و برنامه ریزی استراتژیک بازار ابزاری است که شرکت ها با بهره گیری از آن، از طریق یک طرح و برنامه ای مناسب جهت عناصر آمیخته بازاریابی طبق نیاز وخواسته های مشتریان بالقوه در بازار هدف، به دنبال کسب مزیت رقابتی و ایجاد هم افزایی هستند.
امروزه سازمان ها در محیط رقابتی شدیدی قرارگرفته اند که در جهت موفقیت در این شرایط نیازمند به توجه به بازاریابی محصولات خود می باشدکه شرکتهای موادغذایی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. وجود تنوع زیاد محصولات شرکت های موادغذایی از یک طرف و نیاز های مختلف جامعه در رابطه با مواد غذایی با کیفیت مناسب نیازمند فعالیتهای مستمر از طرف شرکتهای موادغذایی جهت تطابق این نیاز ها با محصولاتشان می باشد،که محصولات دریایی یکی از آنها می باشد. شرکت ها معمولا به اصول علمی بازاریابی توجه ندارند و به صورت سنتی کار می کنند.با توجه به رشد روز افزون متقاضی محصولات دریایی به عنوان فرصت لازم است این شرکت ها با توجه به نقاط قوت، تهدیدات محیطی، فرصت ها و ضعف،استراتژی بازاریابی خود را هماهنگ کنند و بهترین را انتخاب کنند.
استراتژی چیست؟ اگرچه واژه استراتژی طی دهه 60 برای اولین بار به یک واژه تحاری محبوب تبدیل شد، اما هنوز هم موضوعی است که تعاریف و تفاسیر مختلف و متعددی درباره آن ارائه می شود. اما تعریف زیر جوهره این واژه را در بر دارد:
یک استراتژی، الگویی است بنیادی از اهداف فعلی و برنامه ریزی شده، بهره برداری و تخصیص منابع و تعاملات یک سازمان با بازارهای هدف رقبا و دیگر عوامل محیطی.(واکرو همکاران ،2003)
کانون اصلی استراتژی بازاریابی، تخصیص مناسب و هماهنگ نمودن فعالیت ها و منابع بازاریابی است به منظور تامین اهداف عملیاتی شرکت از حیث یک بازار – محصول خاص، است.
لذا، مسئله اصلی مربوط به قلمروی استراتژی بازاریابی، عبارت است از تعیین بازارهای هدف خاص برای یک خانواده محصول یا یک محصول خاص. سپس، شرکت ها از طریق یک طراحی و اجرای برنامه مناسب عناصر آمیخته بازاریابی ( اساسا چهار آمیخته محصول، قیمت، پیشبرد و مکان) طبق نیازها و خواسته های مشتریان بالقوه آن در بازار هدف، به دنبال کسب مزیت رقابتی و ایجاد هم افزایی می باشند.
در این تحقیق سعی ما براین است که عوامل و متغیرهایی که در استراتژی های بازاریابی بر توسعه فروش محصولات دریایی تاثیر معناداری دارد شناسایی نماییم. بعد از شناختن این عوامل میزان اهمیت و الویت داشتن هریک از این متغیر ها را در میزان تقاضا و افزایش مشتری تعیین نماییم.
به همین منظور ما در این پژوهش به دنبال یافتن جواب این سئوال می باشیم که شرکتهای موادغذایی مانند شرکت میلاتون در فروش محصولات مختلف خود چه فعالیتهایی باید داشته و چه گامهایی را باید اتخاذ نمایند و عوامل موثر بر کاربرد استراتژی بازاریابی در فروش محصولات دریایی چیست؟
تحقیق حاضر از این جهت که رابطه استراتژی بازاریابی بر توسعه فروش را بررسی میکند میتواند حاوی مطالب مفید و مهمی در این زمینه باشد که با توجه به مسائل و مشکلاتی که در قسمت بیان مسئله گفته شد، این تحقیق به عنوان یک تحقیق کاربردی در صدد حل این مشکل بر می آید و همچنین به دلیل اینکه تحقیق تاکنون در شرکتهای مواد غذایی از جمله شرکت میلاتون جنوب صورت نگرفته است و یک خلا تئوریک احساس می شود،لازم به نظر می رسد که پژوهشی در این زمینه صورت پذیرد . در نهایت از ضروریات این تحقیق آن است که با توجه به جنبه رقابتی شدن امروزه شرکت ها، تاثیر استراتژی بازاریابی بر توسعه فروش از اهمیت بالایی برخوردار است.
1-4-1- اهداف کاربردی
این تحقیق مورد استفاده جامعه علمی و پژوهشی/ دانشگاهی ، انجمن در بازاریابی، رقبای شرکت میلاتون جنوب و … صورت خواهد گرفت.
آیا استفاده از استراتژی بازاریابی با توسعه فروش محصولات دریایی رابطه دارد؟
آیا استفاده از استراتژی های نفوذ بر بازار با توسعه فروش محصولات دریایی رابطه دارد؟
آیا استفاده از استراتژی توسعه بازار با توسعه فروش محصولات دریایی رابطه دارد؟
آیا استفاده از استراتژی توسعه محصول با توسعه فروش محصولات دریایی رابطه دارد؟
آیا استفاده از استراتژی متنوع ساختن با توسعه فروش محصولات دریایی رابطه دارد؟
1-6- فرضیههای تحقیق:
1-6-1- فرضیه اول:
استفاده از استراتژی بازاریابی با توسعه فروش محصولات دریایی رابطه دارد.
1-6-2- فرضیه دوم:
استفاده از استراتژی های نفوذ بر بازار با توسعه فروش محصولات دریایی رابطه دارد.
1-6-3- فرضیه سوم:
استفاده از استراتژی توسعه بازار با توسعه فروش محصولات دریایی رابطه دارد.