دانلود پایان نامه های ارشد

پروژه - تحقیق - سمینار : دانلود پایان نامه های ارشد

دانلود پایان نامه های ارشد

پروژه - تحقیق - سمینار : دانلود پایان نامه های ارشد

دانلود مشکلات دانش آموزان سال سوم راهنمایی شهرستان اهواز در برداشت های درست مفاهیم هندسی ...

2-7-1 متغیر وابسته: 9

3-7-1متغیرهای کنترل. 10

4-7-1 تعریف نظری نگرش (متغیر وابسته اول) 10

5-7-1 تعریف نظری پیشرفت تحصیلی ریاضی (متغیر وابسته دوم) 11

6-7-1 تعریف عملیاتی نگرش نسبت به ریاضی (متغیر وابسته اول) 11

7-7-1تعریف عملیاتی پیشرفت تحصیلی  ریاضیات (متغیر وابسته دوم) 11

فصل دوم. 12

تاریخچه ی پژوهش… 12

1-2 مقدمه. 13

2-2 آموزش  ریاضی.. 13

3-2 منظور از تدریس چیست ؟. 14

4-2 یادگیری.. 16

5-2 انگیزه و یادگیری.. 17

6-2 تصور  و تعریف مفهوم. 18

6-2 بدفهمی چیست ؟. 21

7-2 نظریه‌ی ساختن‌گرایی در یادگیری.. 24

1-7-2 نظریه‌ی رشد شناختی برونر. 27

2-7-2 یادگیری از راه بینش… 28

3-7-2 لحظه‌ی یادگیری.. 30

4-7-2 اهداف یادگیری در ریاضی.. 31

5-7-2 هدف‌های شناختی.. 33

6-7-2 هدف‌های عاطفی.. 33

7-7-2 مهارت‌های ریاضی.. 33

8-7-2 اهداف آموزشی در هندسه. 34

9-7-2 هوش و خلاقیت… 35

8-2 سبک‌های یادگیری.. 37

9-2 یاددهی و یادگیری هندسه. 40

1-10-2 تحولات تاریخی در آموزش هندسه. 41

2-10-2 شیوه‌های آموزش هندسه. 42

11-2-فرآیندهای تفکر در هندسه. 44

1-11-2-سطوح تفکر در هندسه. 45

2-11-2 ارتباط فرآیندهای تفکر و سطوح تفکر ون‌هیل.. 48

13-2 استدلال در هندسه. 50

14-2 شهود در هندسه. 54

15-2 نظریه راست مغزی و چپ مغزی.. 56

16-2 عناصر متضاد و مکمل.. 59

1-16-2  اشکال پویا 60

17-2 مهارت‌های هندسی.. 62


18-2 مهارت‌های منطقی.. 63

1-18-2 مهارت‌های دیداری.. 68

2-18-2 رشد منطق در کودکان. 69

3-18-2 رشد مهارت‌های دیداری در کودکان. 70

1-19-2 پیشینه‌ی پژوهش… 71

2-19-2 طراحی فعالیت‌هایی برای معلم. 71

فصل سوم. 76

روش تحقیق.. 76

3-1 مقدمه. 77

2-3 نوع تحقیق.. 78

3-3 روش پژوهش… 78

3-4 جامعه آماری.. 78

3-5 تعداد نمونه و روش های نمونه گیری.. 79

6-5  انواع بدفهمی های شناخته شده 79

7-3 روش گرد آوری اطلاعات… 79

8-3 ابزار گرد آوری اطلاعات… 81

9-3  روایی ابزار پژوهش… 81

10-3 پایایی آزمون. 82

3-8روش تجزیه و تحلیل داده ها : 82

فصل چهارم. 84

تجزیه و تحلیل  داده های پژوهش… 84

فصل پنجم. 99

بحث و نتیجه گیری.. 99

1-5 مقدمه. 100

2-5  پاسخ گویی به سوالات پژوهش… 100

3-5 بحث و نتیجه گیری : 103

4-5 محدودیت ها : 103

5-5 – پیشنهادات: 104

منابع و مآخذ. 105

فهرست جداول

جدول1-2 -مقاسیه‌ی کلاس‌های سنتی و کلاس‌های مبتنی بر رویکرد ساختن‌گرایی…………………………….25

جدول2-2‌: سبک‌های شناختی…………………………………………………………………………………………………….39

جدول3-2: توزیع مراحل تفکر هندسی بر اساس مهارت‌های هندسی…………………………………………………49

جدول 4-2: تفکر در دو نیم‌کره‌ی مغز……………………………………………………………………………………………57

جدول 5-2-: کارکرد نیم‌کره‌های مغز…………………………………………………………………………………………….85

جدول ( 4- 1 ) مشخصات توصیفی آموزش به روش سنتی……………………………………………………………..86

جدول ( 4 – 2 ) مشخصات توصیفی آموزش به روش سنتی – مجزا…………………………………………………87

جدول( 4-3 ) مشخصات توصیفی آموزش به روش بدفهمی…………………………………………………………….88

یک مطلب دیگر :


جدول (4-4) مشخصات توصیفی آموزش به روش بدفهمی ها – مجزا………………………………………………89

جدول( 4- 5 ) مشخصات توصیفی گروه 100نفری ( کلی )……………………………………………………………..90

جدول ( 4-6 ) نمره ی هر سوال مربوط به گروه 100 نفری ( کلی – مجزا )………………………………………91

جدول ( 4 – 7 ) مشخصات توصیفی آموزش به روش سنتی و بدفهمی در مرحله ی پیش آزمون ………..92

جدول ( 4 – 8 ) پیش آزمون نمره بدفهمی و سنتی…………………………………………………………………………92

جدول ( 4 – 9 ) مقایسه ی نمره ی پیش آزمون و پس آزمون به روش سنتی با استفاده از آزمون…………..93

جدول ( 4 – 10 ) مقایسه ی نمره ی پیش آزمون و پس آزمون به روش بدفهمی با استفاده از آزمون ……..93

جدول (4-11 ) مربوط به نمره ی خط و دایره پس آزمون است……………………………………………………….94

جدول (4-12 ) مربوط به نمرات زاویه درون دایره پس آزمون می باشد. ………………………………………….94

جدول ( 4-13 ) مربوط به نمرات چند ضلعی منتظم پس آزمون می باشد…………………………………………..95

جدول ( 4-14 )  مربوط به نمره فیثاغورس پس آزمون می­باشد……………………………………………………….95

جدول ( 4-15 ) پس آزمون مربوط به نمره خط و دایره به روش سنتی……………………………………………..96

جدول ( 4-16 ) پس آزمون مربوط به نمره زاویه درون دایره به روش سنتی………………………………………96

جدول ( 4-17 )  پس آزمون مربوط به نمره چند ضلعی منتظم به روش سنتی…………………………………….97

جدول ( 4-18 )  پس آزمون مربوط به نمره فیثاغورس به روش سنتی……………………………………………….97

فهرست اشکال

شکل 1-2-: چرخه فرآیندهای تفکر………………………………………………………………………………………………44

شکل 2-2: ارتباط مهارت‌های هندسه با مراحل مدل ون هیل …………………………………………………………..55

شکل3-2: دی‌ویلیر هنگام آموزش دانش آموزان دبیرستانی……………………………………………………………….57

شکل 4-2-فرآیند شهودی…………………………………………………………………………………………………………..60

شکل 5-2: تصاویری از یک متوازی‌الاضلاع پویا…………………………………………………………………………….61

شکل 6-2: تصاویری از یک لوزی پویا…………………………………………………………………………………………..61

چکیده :

هدف پژوهش حاضر بررسی مشکلات دانش آموزان سال سوم راهنمایی شهرستان اهواز  در برداشت های درست مفاهیم  هندسی و  روش آموزش  برای بهبود این سوء برداشت ها می باشد. جامعه آماری این پژوهش دانش آموزان پسر اول دبیرستان و سال سوم راهنمایی شهرستان اهواز  در سال تحصیلی 94-1393 به تعداد 160 نفر بودند. که به صورت  تصادفی، برگزیده شد.

در این پژوهش سعی شده است که برخی از مشکلات یادگیری در هندسه و راه حل هایی برای آموزش آن ارائه شود  روش تحقیق به صورت آزمایشی – میدانی  بود که با استفاده از پس آزمون و پیش آزمون شامل دو مرحله ٬  مرحله اول 100 نفر از دانش آموزان اول دبیرستان  از سطح شهر اهواز به صورت  تصادفی جهت شناسایی بدفهمی ها  و مرحله بعدی شامل دو گروه 30 نفره که به دو صورت  آموزش به روش سنتی و آموزش مبتنی بر بدفهمی  در سال تحصیلی 93-92 مورد تحقیق و بررسی قرار گرفتند . سپس برای  آزمودن  متغیر های وابسته  از پرسشنامه ها و   آزمون ریاضی محقق ساخته  استفاده شد . نتایج به دست آمده از دو گروه با استفاده از نرم افزار SPSS و EXCEL مقایسه و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. درآمار استنباطی با استفاده از آزمون t ، اختلاف معنی داری بین دو گروه در پس آزمون تأییدشد . به طوری که نشان داد مشکلات دانش آموزان سال سوم راهنمایی شهرستان اهواز  در برداشت های درست  در مفاهیم  هندسی و  روش آموزش  برای بهبود این سوء برداشت ها از لحاظ متغییر های عملکرد  هندسه ریاضی ٬ تمایلات هندسی ٬ خرده مقیاس رضایت از یادگیری هندسه تفاوت معنا داری وجود دارد .

Abstract

This study aims to investigate the problems of third year students in the city of Ahvaz in the correct interpretation of geometric concepts and methods of training are to improve the misunderstanding. The population of the city of Ahvaz third year students in the academic year 93-94,100 people. By random selection, the twoschools were chosen.

And and two groups of 30 third-year students in the traditional way and training tips for Mvtzsh was selected based on misunderstanding. A total of 160 students as the school year 92-93 Mvrd population were investigated. The variables to test and math test were collected. The results of the two groups using SPSS and EXCEL were compared and analyzed. Inferential statistics using t, a significant difference between the two groups was confirmed in the test. So that the problems of third-year students in the city of Ahvaz in the correct interpretation of geometric concepts and methods of training to improve the performance of this misunderstanding in terms of variable geometry there is a significant difference

1 مقدمه:

ریاضیات  با فرمول  ها عجین شده است .  اما برای  دانش آموزان چندان  خوش آیند نیست و بهتر است  آموزش  ریاضی  در دنیای  ملموس تری صورت گیرد ٬ کاری  بدون هیچ فرمول ،  بدون  هیچ ارتباطی با جبر ،  بدون اعداد. پرداختن  به چیزی هندسی  در فضا  و مسائلی  که با اشیاء  هندسی سر و کار  دارند ، باید  بتوان  اشیاء  هندسی  را طبقه بندی  کرد و  اشیاء  یک  بعدی و  دو بعدی  و … را  به دانش آموزان  معرفی نمود . چون نوع  فضای زیستی  ما ،  سه بعدی  است ، باید  به آموزشگران یاد داد که چگونه  دنیای  سه بعدی  را در دنیای  دو بعدی کاغذی بگنجانند (لانگ سرژ، هنر ورزیدن ،(غلامرضا یاسی پور ) ). [1]

هندسه یکی  از دروس  مهم و دشوار  برای معلمان  و دانش آموزان  می باشد . خیلی  از افراد این  درس  را مشکل  و مبهم  می دانند و نتیجه ی این باور ،  عدم اعتماد  به نفس  در یادگیری آن است

همچنین ، وقتی مفاهیم   هندسه  با شیوه ی استدلالی  و همراه  با تعریف  های خشک  تدریس  شود  ، کمتر  مورد  توجه قرار  می گیرد  و هر گاه  به شیوه ی  عملی  و کاربردی  تدریس  شود ،  ضمن  این که  برخی  از مسائل مربوط به تدریس  و یادگیری  ، از پیش پا  برداشته خواهد شد ، در فراگیران شوق  و علاقه به مطالعه و یادگیری  این درس ،  ایجاد شده  و رشد  خواهد  یافت  . هندسه  مثل  علم ریاضی  ، دارای مفاهیم  مجرد  و ذهنی است  و مفاهیمی  که تعاریف شان  نشأت  گرفته   از خودشان است ، مثل  نقطه ،  خط ٬ سطح.  در تدریس  این مفاهیم ، بایستی سعی کرد که دور  از ابهام  ارائه شود . هدف از تدریس ریاضی ،  پرورش قوای فکری ، توانایی  درست اندیشیدن ،  به کار  بستن  صحیح دانش و معلومات  در حل  مسائل  روزمره  و پرورش  ذهن  های خلاق  و مبتکر است نه محدود نمودن آن ها به حفظ تعریف ها و قضیه های خشک ریاضی و هندسه .

درس هندسه ، به عنوان درس بنیادی ، علاوه بر این که می تواند موجبات علاقه و رشد افراد در زمینه ی مشاغل سازنده ای چون معماری ، تراشکاری ، ریخته گری و سایر مشاغل تولیدی شود ، می تواند زمینه ی علاقه و رشد جوانان مستعد به ادامه تحصیل در رشته های فنی و مهندسی را نیز فراهم کند( مبینی ، محمد تقی ؛ روش تدریس هندسه،1387)

همریختی‎های جردن و نگاشت‎های حافظ معکوس‎پذیر از جبر‎های باناخ

(پایان نامه مقطع ارشد)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                صفحه

فصل اول: تعاریف و مفاهیم اولیه ………………………………………………………………………………………………………….1


فصل دوم: همریختی‎های جردن

2- 1 – همریختی ……………………………………………………………………………………………………………………………………… 22

2- 2 رادیکال …………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 25

2- 3 همریختی‎های جردن ………………………………………………………………………………………………………………………….. 30

فصل سوم: نگاشت‎های حافظ معکوسپذیراز جبر‎های باناخ

3- 1 نگاشت‎های حافظ معکوس‎پذیر …………………………………………………………………………………………………………. 34

3- 2 ایزومتری طیفی …………………………………………………………………………………………………………………………………… 51

فهرست نشانهها ……………………………………………………………………………………………………………………………………….. 64

واژهنامه‎ی فارسی به انگلیسی ……………………………………………………………………………………………………………. 65

واژهنامه‎ی انگلیسی به فارسی …………………………………………………………………………………………………………… 67

یک مطلب دیگر :


مراجع ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 69

چکیده:

هدف این پایان‎نامه آن است که همریختی‎های جردن و نگاشت‎های خطی حافظ معکوس‎پذیر بین جبرهای باناخ را تحلیل و مساله‎ی کاپلانسکی را بررسی نماید که بیان می‎کند آیا هر نگاشت خطی ‎یکدار و حافظ معکوس‎پذیر از جبر باناخ  به توی جبر باناخ ، همریختی جردن است؟

دانلود ارشد یک روش تفاضل متناهی برای ارزش گذاری اختیارمعاملات در مدل های لوی ...

   4-1 روش های تفاضل متناهی برای معادلات  …………………….……67

   4-2 همگرایی…………………………………………………………..…81

فصل پنجم: نتایج تجربی و عددی……………………………………108

5-1 بررسی آماری داده ها و توزیع آن ها……………………………….……109

5-1-1 کشیدگی، چولگی، میانگین و انحراف معیار……………………………….……109

5-1-2 تخمین تابع چگالی…………………………………………………………

110

5-1-3 آزمون کای دو…………………………………………………..…………111

5-2 شبیه سازی فرآیندواریانس گاما و مدل مرتون………………………………112

5-3 تلاطم………………………………………………………………113

5-4 ارزش گذاری اختیارمعاملات با استفاده از الگوریتم صریح-ضمنی……………115

فصل ششم: نتیجه گیری و پیشنهادات آتی……………………..………120

1-6 نتیجه گیری…………………………………………………………121

2-6 پیشنهاداتی برای تحقیقات آتی …………………………………………122

مراجع……………………………………………………………123

واژه نامه انگلیسی- فارسی……………………….…………………127

پیوست ها……………………………..…………………………131

پیوست الف-3……………………………………………………………132

       3-الف-1 قیمت گذاری بدون آربیتراژ………………………..……………132

3-الف-2 مدل های لوی و بازار ناکامل……………………………………136

       3-الف-3 تبدیل مارتینگل اشر……………………………………………137

       3-الف-4 فرمول ایتو برای نیمه مارتینگل ها…………………………………139

  پیوست 5- ب کدهای برنامه نویسی…………………………..………………141

       5- ب-1 شبیه سازی فرآیند واریانس گاما……………………………………141

       5- ب- 2 تلاطم ضمنی در بازار نرمال………………………….…..………142

       5- ب – 3 ارزش گذاری با استفاده از روش صریح ضمنی……………..….……143

      5- ب -4 ارزش گذاری اختیارمعامله با استفاده از  (مدل واریانس گاما)……..…

یک مطلب دیگر :

بیوگرافی رکسانا ورزا؛ از موفق ترین و ثروتمندترین ایرانیان حوزه فناوری

145

      5- ب – 5 ارزش گذاری اختیار معامله با استفاده از سری توسعه داده شده

برای مدل مرتون………………………..………..……………146

چکیده ی لاتین………………………….………………..………147

 فهرست شکل ها

شکل(3-1)……………………………………………………………………………….50

شکل(3-2)……………………………………………………………………………….51

شکل(5-3)………………………………………….……..…………………………….110

شکل(5-4)……………………………………………………………………………….111

شکل(5-5)……………………………………………………………………………….111

شکل(5-8)…………………………………….…………..…………………………….112

شکل(5-9)………………………………….……………..…………………………….113

شکل(5-10)……………………………………………….…………………………….114

شکل(5-11)…………………………………………….……………………………….114

شکل(5-12)……………………………………….…………………………………….116

شکل(5-13)…………………………………………….……………………………….116

شکل(5-14)……………………………………….…………………………………….117

شکل(5-15)………………………………………….………………………………….117

شکل(5-16)………………………………………….………………………………….118

شکل(5-17)………………………………………….………………………………….119

فهرست جدول ها

جدول(5-1)……………………………………….…………………………………….109

جدول(5-2)……………………………………………….…………………………….110

جدول(5-6)……………………………………….…………………………………….111

دانلود ارشد بررسی عوامل الکترونیکی موثر بر انتخاب بانک توسط مشتریان

2-8.ارکان فناوری اطلاعات… 23
2-9.کسب و کار الکترونیک…. 25
2-10.تعریف بانکداری الکترونیکی.. 25
2-11.تجارت الکترونیک…. 27
2-12.مزایای بانکداری الکترونیک…. 28
2-12-1.افزایش درآمد. 30
2-12-2.کاهش هزینه. 30
2-12-3.دستیابی در هر مکان و هر زمان. 31
2-13.معایب بانکداری الکترونیک…. 31
2-13-1.امنیت پایین شبکه. 31
2-13-2.ضرورت آشنایی با فن‏آوری.. 31
2-13-3.کاهش روابط اجتماعی.. 32
2-13-4.عدم ارائه برخی خدمات… 32
2-14.شاخه های بانکداری الکترونیکی.. 32
2-14-1.بانکداری اینترنتی(آنلاین) 32
2-14-2. پایگاه بانکی تلویزیون. 33
2-14-3.بانکداری موبایل.. 34
2-14-4. بانکداری با استفاده از کامپیوترهای خانگی.. 34
2-14-5.تلفنبانک…. 35
2-14-6. بانکداری با استفاده از دستگاه خود پرداز. 35


2-14-7.بانکداری بر اساس دستگاه پایانه فروش… 35
2-14-8.کارت هوشمند. 36
2-15.مدل عوامل مؤثر بر بهبود عملکرد بانک‌ها 36
2-15-1.تجهیز منابع پولی در بانکداری نوین.. 36
2-15-1-1.فناوری اطلاعات و ارتباطات… 37
2-15-1-2.مهارت‌های نیروی انسانی.. 37
2-15-1-3.تنوع خدمات بانکی.. 38
2-15-1-4.کیفیت خدمات بانکی.. 39
2-15-1-5.رضایت مشتریان از کارکنان بانک…. 39
2-15-1-6.مطلوبیت محیط داخلی بانک…. 40
2-15-1-7.مطلوبیت محل استقرار مکانی بانک…. 40
2-15-2.استفاده از شاخص‌های CAMEL ‌ 41
2-15-2-1.کفایت سرمایه‌ 41
2-15-2-2.کیفیت دارایی‌ها 42
2-15-2-3.کیفیت مدیریت… 42
2-15-2-4.درآمدها 42
2-15-2-5.نقدینگی‌ 43
2-15-3.مدیریت ریسک…. 43
2-15-3-1.ریسک اعتباری.. 43
2-15-3-2.ریسک نقدینگی.. 44
2-15-3-3.ریسک نرخ سود مالی.. 44
2-15-3-4.ریسک توانایی.. 44
2-16.مقایسه ویژگی‏های بانکداری الکترونیک و سنتی.. 45
2-17.زیر ساخت ها و بسترهای مورد نیاز برای توسعه بانکداری الکترونیکی.. 46
2-17-1.زیر ساخت ارتباطی.. 46
2-17-2.زیر ساخت مالی و بانکی.. 47
2-17-3.زیر ساخت حقوقی و قانونی.. 47
2-17-4.زیر ساخت فرهنگی و نیروی انسانی.. 47
2-17-5.زیرساخت نرم افزاری و امنیتی.. 48

یک مطلب دیگر :


2-18. بانکداری الکترونیکی ونقش آن درتجارت… 49
2 -18- 1. ویژگی های خدمات الکترونیک در بانکداری.. 49
2-19.چارچوب نظری و مدل پژوهش…. 50
2-20.واکاوی ادبیات پژوهش…. 51
2-20-1.واکاوی ادبیات پژوهش در جهان. 51
2-20-2.واکاوی ادبیات پژوهش در ایران. 53
2-21. بانک رفاه. 60
2-21-1.بانک رفاه در یک نگاه. 60
2-21-2.چشم انداز و ماموریت بانک رفاه. 60
2-21-3.خصوصی سازی بانک رفاه. 61
2-21-4.خدمات الکترونیکی بانک فاه. 62
فصــل سوم. 64
3-1. مقدمه. 65
3-2. روش پژوهش…. 65
3-3.جامعه آماری تحقیق.. 66
3-4.نمونه آماری.. 67
3-5. ابزار گردآوری داده ها 69
3-6. متغیر های پژوهش و نحوه اندازه گیری آنها 70
3- 7. اعتبار ابزار اندازه گیری (پرسشنامه) 71
3-7-1 .روایی پرسشنامه. 71
3-7-2.پایایی پرسشنامه. 71
3-8. روش تجزیه و تحلیل داده ها 72
‏3-9. متغیرهای پژوهش…. 73
3-10. قلمرو  تحقیق.. 75
3-10-1. قلمرو موضوعی.. 75
3-10-2 .قلمرو مکانی تحقیق.. 75
3-10-3. قلمرو زمانی.. 75
فصل چهارم. 76
4-1. مقدمه. 77
4-2.آمار توصیفی.. 78
4-2-1.امار توصیفی مشتریان. 78
4-2-1-1.جنسیت پاسخگویان. 78
4-2-1-2. وضعیت تاهل پاسخگویان. 79
4-2-1-3.سن.. 80
4-2-1-4.سطح تحصیلات… 82
4-2-1-5.تعداد حساب بانکی در بانک رفاه. 83
4-2-1-6.مدت زمان استفاده از خدمات بانکداری الکترونیکی.. 84
4- 3. توصیف سوالات پرسشنامه در راستای متغیرهای پژوهش…. 86
4-3-1.خدمات بانکداری اینترنتی.. 86
4-3-2.خدمات پایانه های فروش… 87
4-3-3. خدمات دستگاه های خود پرداز. 88
4-3-4.خدمات دستگاه های پین پد. 90
4-3-5.خدمات سامانه پیام کوتاه. 90
4-3-6.خدمات تلفن بانک…. 91
4-3-7.انتخاب بانک توسط مشتری.. 92
4-4. انجام پیش فرض های رگرسیون. 93
4-4-1.آزمون کولموگروف اسمیرنوف… 93
4-4-2. آزمون استقلال خطاها 94
4-5. آزمون فرضیات پژوهش…. 95
4-5-1. فرضیه اول. 95

دانلود ارشد بررسی عوامل ایجاد و گسترش بازاریابی ورزشی از طریق ...

دکتر محمد جلیلی

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود
(پایان نامه مقطع ارشد)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
در این فصل می خوانید:

  • مقدمه
  • بیان مسئله
  • اهمیت و ضرورت انجام تحقیق
  • اهداف تحقیق
  • روش تحقیق
  • فرضیات تحقیق
  • جامعه و نمونه آماری
  • روش و ابزار جمع آوری داده ها
  • آزمون های آماری مورد استفاده

  • واژگان تخصصی
  • قلمرو تحقیق

1-1- مقدمه
امروزه با توجه به چالش های موجود در ورزش، شامل گسترش رشته های ورزشی و ایجاد تنوع در آن ها، تخصصی شدن آن ها، تبدیل شدن ورزش به یک صنعت و خروج بیشتر آن از حالت سنتی، توجه به ورزش در میان جوامع اهمیتی بیش از پیش یافته است.کشور ایران نیز از این مقوله مستثنی نبوده و تحت تأثیر آن قرار گرفته است. در همین راستا در سنوات اخیر برنامه های متعددی از سوی نهادهای مختلف بخش تربیت بدنی و ورزش طراحی و اجرا شده، اما به نظر می رسد به دلیل عدم هماهنگی و انسجام کافی، از کارآئی لازم برخوردار نبوده است. این مشکلات و اهمیت مسأله باعث شد تا ضرورت تدوین طرح جامع ورزش در برنامه سوم توسعه به تصویب رسید. بر این اساس، سازمان تربیت بدنی موظف شد تا با تأکید بر عمومی کردن ورزش و علمی نمودن امر تربیت بدنی و ورزش، توسعه ورزش قهرمانی در رشته های دارای الویت و توسعه ورزش حرفه ای، تمرکز امور سیاست گذاری و نظارت در یک سازمان و واگذاری امور تصدی به بخش غیر دولتی، توسعه کارهای پژوهشی، توجه جدی به تربیت بدنی و ورزش در مدارس و دانشگاه ها، طرح جامع ورزش را تهیه و به هیأت وزیران ارائه کند. با توجه به محورهای مورد نظر که در مجموع با هدف توسعه ورزش، طراحی های لازم را هدایت می نمود، طرح مذکور تهیه شد و در تاریخ نهم شهریور ماه سال هزار و سیصد و هشتاد و دو به تصویب هیأت وزیران رسید(سند راهبردی نظام جامع توسعه تربیت بدنی و ورزش کشور،1382،8).
امروزه مشاهده می شود که برخی از سازمان های ورزشی در گرایش به سمت خصوصی سازی بر مبنای اصل 44 قانون اساسی در یک محیط رقابتی قرار می گیرند. به عنوان مثال، باشگاه های فوتبال پرسپولیس و استقلال تهران به بخش خصوصی واگذار شدند؛ بر این اساس، نیاز است خدمات و محصولات خود را با تلاش بیشتری به جامعه عرضه کنند که این امر نیازمند توجه ویژه به مقوله بازاریابی ورزشی است؛ به دلیل اینکه بازاریابی ورزشی می تواند تمامی ابعاد رقابت پذیری را تحلیل نموده و راهکارهای مناسبی ارائه دهد و در بر گیرنده مفاهیم تئوریک در برخورد با محیط های پر چالش رقابتی امروزی از یک طرف، و توجه به مقوله های ورزش از طرف دیگر است.
سازمان های موجود در کشور به خصوص شرکت ها و سازمان های بخش خصوصی که در فضای رقابتی به وجود آمده است، توجه بیشتری به استفاده از ورزش و سازمان های ورزشی جهت فروش محصولات خود دارند. در این راستا تبلیغات اینترنت در زمینه فروش محصولات این سازمان ها از طریق مقوله های ورزشی بیشتر از گذشته شده است. به عبارت دیگر، آن ها مفهوم بازاریابی ورزشی را سرلوحه کار خود قرار داده اند. به همین منظور، این پژوهش سعی در شناسایی عوامل ایجاد و گسترش

یک مطلب دیگر :

۱۴ ایده جالب برای حضور تجاری موثر در شبکه‌های اجتماعی! – بخش دوم

 بازاریابی ورزشی در سازمان های موجود را دارد.

1-2- بیان مسئله
بازاریابی ورزشی دربرگیرنده تمام فعالیت‌هایی است که برای ارضاء نیازها و خواسته‌های تماشاچیان ورزشی طراحی شده‌اند.علم بازاریابی ورزشی، همانند خود بازاریابی از علوم دیگری چون علم اقتصاد، جامعه‌شناسی، روان‌شناسی، ارتباطات و حقوق مدد می‌جوید. البته باید بین بازاریابی ورزشی و بازاریابی از طریق ورزش تمایز قائل شد. بازاریابی ورزشی، هنگامی روی می‌دهد که سازمانی ورزشی درصدد ترویج محصولات و خدماتش باشد، مثل یک باشگاه فوتبال که برای فروش بلیت مسابقه مربوط به تیمش در روزنامه آگهی می‌دهد. اما بازاریابی از طریق ورزش، زمانی است که سازمانی غیرورزشی، درصدد بهره‌گیری از ورزش، به‌عنوان ابزار فروش محصولاتش باشد، مثل یک شرکت تولیدکننده نوشابه که نام تجاری محصولاتش را طی یک رویداد ورزشی تبلیغ می‌کند (محرم زاده، 28).
ورزش به‌عنوان صنعت، امروز مفهومی آشنا در کشورهای پیشرفته صنعتی دارد؛ رابرت ، مدیر شرکت ریبوک (Reebok) می‌گوید: ما چندین سال است به این باور رسیده‌ایم که امروزه بازار در اختیار انواع ورزش‌ها، مد و موسیقی است. در آمریکا صنعت ورزش، یازدهمین گروه صنعتی بزرگ را تشکیل می‌دهد و مردم سالانه ۲۱۳ تا ۳۵۰ بیلیون دلار، صرف خرید کالاها و خدمات ورزشی می‌کنند.
با تهیه طرح جامع توسعه ورزش ابزارهای متنوع و مختلفی برای حصول به اهداف آن لازم است که در این راستا شناسایی و اجرای این طرح به عنوان گسترش عوامل و ابزار بازاریابی ورزشی می تواند نقش اساسی داشته باشد. یکی از عوامل و ابزارهای مهم ایجاد و گسترش بازاریابی ورزشی، اینترنت است. امروزه بسیاری از کارکردهای مهم بازاریابی ورزشی از طریق اینترنت دنبال می شود و همواره نکاتی از نقش این رسانه در ابعاد مختلف ورزش به گوش می رسد.
درحال حاضر هماهنگی لازم میان رسانه اینترنت و سازمان ها و نهادهای ورزشی در راستای استفاده کامل از برخی نقش های این رسانه مشاهده نمی شود. در مواردی خود این نقش ها برای دست اندرکاران کاملا مشخص نیست. به نظر می رسد در برخی از محورهای مهم از کارکردهای ورزش از جمله سلامتی و بهداشت از حداکثر ظرفیت اینترنت متناسب با نیازکشور استفاده نمی شود.
حال با وجود طرح نظام جامع توسعه ورزش کشور و وجود رسانه مهم اینترنت برای حصول به اهداف این طرح و تحقق ماموریت های آن، به نظر می رسد کاربرد مناسب و نقش موثر اینترنت در راهبردهای این طرح پیش بینی نشده است. با توجه به ناکامی های گذشته در طرح های مربوط به توسعه ورزش کشور وگسترش بازاریابی ورزشی، متاسفانه کارکردها و نقش اینترنت و راهکارهای مناسب برای کاربرد آن در سطوح ملی، به عنوان یک مساله اساسی، کمتر مورد توجه قرار گرفته است.
با تهیه طرح جامع توسعه ورزش، ابزارهای متنوع و مختلفی برای حصول به اهداف آن لازم است که توجه به مفاهیم بازاریابی ورزشی و رسانه های گروهی از عوامل و ابزار های مهم در این راستا است که تا کنون کمتر به آن پرداخته شده است. طرح های مربوط به توسعه ورزش کشور با ناکامی های زیادی مواجه است که به نظر صاحب نظران و کارشناسان، مهمترین علت آن نادیده گرفتن بازاریابی ورزشی می باشد (قاسمی، 1386، 43). همچنین  متأسفانه کارکردها و نقش رسانه های گروهی به خصوص اینترنت در این رابطه کمتر مورد توجه قرارگرفته است.
بر این اساس و طبق مطالعات انجام شده توسط محقق، مشخص گردید که اینترنت می تواند درابعاد مختلفی از جمله موارد زیر نقش های مهمی در ایجاد و گسترش بازاریابی ورزشی در کشور ایفا کند که تاکنون میزان تأثیر پذیری آن ها در این رابطه در کشور مشخص نشده است:

  • اینترنت در گسترش بازاریابی ورزشی در کدامیک از کارکردها و محورهای مشترک فعالیت بازاریابی، ورزش و رسانه های گروهی(همگانی و تفریحی، تربیتی و غیره) در کشور بیشترین تأثیر را دارد.
  • فعالیت های بازاریابی ورزشی از طریق اینترنت تا چه اندازه می تواند به افزایش منابع مالی سازمان ها به صورت بودجه، جذب و معرفی حامیان مالی به جامعه و جهان و … کمک کند.
  • اینترنت تا چه اندازه می تواند در تربیت مدیران و مربیان متخصص ورزشی، ورزشکاران و سایر کادر متخصص در زمینه ابعاد انسانی بازاریابی ورزشی نقش داشته باشد.